برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید هدف گذاری لازم را داشته باشند

ارومیه (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به هدف گذاری و اقدام واقعی و به دور از فرمالیته برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید هدف گذاری لازم را داشته باشند

علی مطهری در اولین جلسه ستاد فعالیت های تابستانی دانش آموزان استان آذربایجان غربی با تأکید بر انجام هدف گذاری های لازم در برنامه های اجرایی گفت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید در قالب یک برنامه و فعالیت هدفمند برنامه ریزی شود، همه فعالیت های تعریفی در این بخش باید دارای هدف گذاری های مشخص باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آنچه مهم است تربیت متوازن و ساحتهای گوناگون تربیتی است که با اقدامات مستمرمیسر می شود، باید برنامه ریزی در حوزه های گوناگون صورت گیرد و برنامه ها از حالت سکون خارج و بصورت پویا اجرایی شود به گونه ای که خروجی کار نتیجه مند باشد.

مطهری در تعریف اوقات فراغت برای قشر جوان و نوجوان نیز گفت: اوقات فراغت، تعریف و گستره بسیاری دارد و تنها مخصوص ایام خاصی نیست اما در تابستان برای قشر دانش‌آموز به دلیل تعطیلی سیستم آموزشی و فرهنگی کشور، اهمیت خاصی پیدا می کند ؛ چرا که چگونگی گذران این اوقات، بازتابی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه است.

وی تاکید کرد: فعالیتهای مختلف تابستانی دانش آموزان باید به گونه ای باشد که اهداف عالی سند تحول بنیادین محقق شود.

غلامرضا فدوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز دراین جلسه ضمن تبیین برنامه های فعالیتهای تابستانی دانش آموزان گفت: باید از فرصت تابستان استفاده کرده و برنامه های قرآنی، ورزشی و فرهنگی را در این پایگاهها ایجاد کنیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی بیان کرد:دستگاههای مختلفی در موضوع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نقش دارند که وظیفه ما جلب مشارکت و حساس سازی دستگاههای مرتبط است.

فدوی به نحوه عملکرد مجموعه دستگاه های ذی ربط در موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: همه فعالیت های اجرایی در بخش غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید در سامانه نورینو ثبت شوند و برنامه ریزی های لازم برای تحقق برنامه های این حوزه در قالبی مشخص و برای افراد مشخص انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار