مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد:

جوانی جمعیت و کسب‌وکار خانواده‌محور، از محور‌های مهم حوزه بانوان و خانواده در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت امسال خانواده و جوانی جمعیت، کسب‌وکار خانواده‌محور و خانواده پایدار و زیست عفیفانه، از جمله محور‌های مهم حوزه بانوان و خانواده است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جوانی جمعیت و کسب‌وکار خانواده‌محور، از محور‌های مهم حوزه بانوان و خانواده در اردبیل

افسانه جهانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در نشست هم‌افزایی مشاوران بانوان فرمانداری‌های استان با بیان این‌که خانواده و جوانی جمعیت، کسب‌وکار خانواده‌محور و خانواده پایدار و زیست عفیفانه، از جمله محور‌های مهم حوزه بانوان و خانواده در سال جاری است، گفت: باید حوزه بانوان فرمانداری‌ها نسبت به سیاست‌گذاری، تنظیم شورای تسهیل‌گری و نهایتا اجرا، در برنامه‌های محوری حوزه بانوان اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و ضرورت آگاه‌سازی جامعه و قشر بانوان در این خصوص افزود: با توجه به این‌که فعالیت در زمینه آگاه‌سازی، کاری فرهنگی بوده و محدود به زمان و مکان نیست، لازم است با اعتقاد قلبی و تلاش و تمرکز شبانه‌روزی در این خصوص اقدام کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در حوزه بانوان لازم است هدف ما حرکت از وضعیت موجود به‌سمت مطلوب باشد که برای تحقق این امر، باید وضعیت موجود این حوزه را احصا کرده و برای حرکت به مطلوب برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم.

جهانی ترسیم نقشه راه متناسب با شرایط و وضعیت هر شهرستان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برای حرکت در مسیر گام دوم انقلاب و ایجاد تمدن نوین اسلامی، ترسیم نقشه راه و حرکت در این مسیر از ضروریات بوده و لازم است در حوزه بانوان نیز نقشه راه عملیاتی تدوین و اجرا شود.

وی تصریح کرد: هدف حوزه بانوان و خانواده، توسعه مشارکت بانوان در مسیر پیشران و مزیت‌دار است که هم برای فرد و هم خانواده و جامعه مفید باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین از تدوین نقشه جمعیتی استان و وضعیت ازدواج، طلاق و زاد و ولد به‌صورت نمودار خبر داد و گفت: بر اساس این نمودار درجه شدت مشکلات مناطق مختلف شناسایی و برنامه‌ریزی عملیاتی انجام می‌شود.

گفتنی است در این نشست مشاوران و کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌های شهرستان‌ها نظرات خود را در خصوص مباحث مختلف حوزه بانوان ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار