در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

لزوم توجه ویژه به منطقه تاریخی پایتخت؛ انتقال مشاغل پرخطر در دستور کار قرار بگیرد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران معتقد است که منطقه 12 نیاز به برنامه‌ریزی ویژه دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه ویژه به منطقه تاریخی پایتخت؛ انتقال مشاغل پرخطر در دستور کار قرار بگیرد

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درخصوص چالش‌های بازار تهران و آتش سوزی‌های پی در پی در این منطقه گفت: «برای منطقه 12 که منطقه مرکزی شهر تهران است، باید طرحی ویژه در حوزه مدیریت شهری تهیه شود. در این منطقه فقط بحث ایمنی را نداریم بلکه بحث آسیب‌های اجتماعی، موضوعات میراثی و تهران تاریخی را هم داریم زیرا بازار بزرگ تهران و بسیاری از بناهای مذهبی و تاریخی پایتخت در این محدوده واقع شده است.»

وی ادامه داد: «این منطقه نیاز به یک نگاه ویژه از سوی شهرداری تهران دارد و به نظر می‌آید شهردار تهران باید خود این منطقه را مدیریت کند. این اتفاق در دوره چهارم مدیریت شهری صورت گرفت و بعد از 10 سال تجربه شهردار تهران احساس کرد که باید وارد میدان شود و آنجا را در همه این ابعاد مدیریت کند. اکنون دوباره این منطقه یک منطقه معمولی تهران شده است و در حوزه آسیب‌ها و حوزه ایمنی هر روز شاهد اتفاق هستیم.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: «دو هفته نگذشته از آتش‌سوزی قبلی که شاهد یک آتش‌سوزی جدید هستیم و نکته دیگری هم که باید به آن توجه شود، انتقال مشاغل پُر خطر و مزاحم به حاشیه شهر است که باید در دستور کار این دوره از مدیریت شهری قرار بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار