وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قرچک:

تعمیق باورهای دینی، از مأموریت‌های اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ است

قرچک(پانا)‌ - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه شصتمین کنگره ملی سالگرد قیام ۱۵ خرداد در شهرستان قرچک، تعمیق باورهای دینی را از ماموریت‌های اصلی دولت سیزدهم دانست و بر استفاده از تمام ابزارهای فرهنگی و هنری برای تعمیق باورهای دینی و استفاده از هنر برای ترویج ارزش عفاف و حجاب در جامعه، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تعمیق باورهای دینی،  از مأموریت‌های اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ است

محمدمهدی‌ اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه شصتمین کنگره ملی سالگرد قیام ۱۵ خرداد در مصلی نماز جمعه شهرستان‌قرچک ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای قیام۱۵ خرداد اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) ۶٠ ساله شد، که این نهضت به رهبری امام خمینی(ره) در این شصت سال ماجراها، اتفاقات بزرگ و حوادثی را پشت سر گذاشت.

وی ضمن اشاره به اینکه نیمه خرداد مبدا نهضت‌اسلامی مردم ایران است، بیان کرد: اگر در روز تاریخی ۱۵ خرداد مردم عزیز ایران به پاخواستند و نهضت اسلامی را شروع کردند، امروز بعد از گذشت شصت سال هم‌چنان همان اهداف و آرمان‌ها، مردم را به این مسیر هدایت می‌کند؛ نهضت امام خمینی(ره) یک نهضت کاملا دینی و تکاملی در دویست سال اخیر جهان بود.

اسماعیلی، معجزه اصلی این نهضت را اعتقاد و ایمان به خدا دانست و تشریح کرد: نهضت با یک استقامت بزرگ و حضور رهبرانی مانند رهبر حکیم انقلاب‌اسلامی و پشتیبانی مردم به پیروزی رسید، هیچ حرکتی در طول تاریخ بشر و در هیچ جامعه‌ای با چنین اجتماعی اتفاق نخواهد‌افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: فرزندان ایران در آن زمان از حداقل امکانات نظامی بی‌بهره بودند، اما امروزه قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری‌اسلامی با پشتیبانی مردم یک نهضت قدرتمند و غیر تزلزل ایجاد کردند.

وی در خصوص مأموریت دولت سیزدهم گفت: ماموریت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، استقرار سیره و سلوک مومنانه، فرهنگ اصیل دینی، نهضت بازگشت به مساجد، پرهیز از ایجاد دو قطبی‌گرایی، استفاده از همه ابزارهای فرهنگی و هنری برای تعمیق باورهای دینی و استفاده از هنر برای ترویج ارزش عفاف و حجاب در جامعه است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حجت‌اله اسماعیلی امام جمعه قرچک در این مراسم، اظهار کرد: خون شهدای مظلوم قیام 15 خرداد که در راه دفاع از مرجعیت شیعه و ولایت به زمین ریخته شد، یکی از اثربخش‌ترین قیام‌ها را در تاریخ انقلاب‌اسلامی ملت ایران به ثبت رساند و در 22بهمن سال 57 به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

در ادامه حسین نوش‌آبادی نماینده مردم در مجلس نیز در پایان این مراسم خاطر نشان کرد: مردم شهرستان‌قرچک در سال‌های استقرار نظام مقدس جمهوری‌اسلامی و صحنه‌های مختلف ثابت کردند که تا پای جان از خون شهدای 15 خرداد که در این دیار به زمین ریخته شده دفاع می‌کنند.

خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار