آیین اختتامیه مدارس طرح امین در قم برگزار شد

قم(پانا) - آئین اختتامیه مدارس طرح امین حوزه علمیه قم با تجلیل از طلاب برجسته این طرح در قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه مدارس طرح امین در قم برگزار شد

آئین اختتامیه مدارس امین حوزه علمیه قم امروز چهارشنبه ۱۰ خردادماه با تجلیل از طلاب برجسته این طرح در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مردان‌پور معاون تبلیغ حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه امروز طرح امین به یک گفتمان تبدیل شده است، اهمیت جایگاه آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: کوچک‌ترین اقدام در این حوزه، می‌تواند نگاه دوستان و دشمنان را به خود جلب کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور فعالیت دارند، عنوان کرد: اگر ارتباط این دانش آموزان با خانواده خود را نیز در نظر بگیریم، درخواهیم یافت که قالب جمعیت کشور را آموزش و پرورش شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در تمام نقاط کشور شعبه دارد، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری صلاح و فساد جامعه به صلاح و فساد آموزش و پرورش بستگی دارد.

مردان‌پور با بیان اینکه فعالین تمام عرصه‌های مورد نیاز جامعه از خروجی‌های آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: این افراد دوره تربیتی و آموزشی خود را در آموزش و پرورش به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم مسئولیت اصلی تربیت افراد با خانواده‌ها است، یادآور شد: اگرچه آموزش و پرورش نقش بسیار موثری در عرصه‌های تربیتی دارد اما این مجموعه تنها کمک کار تربیتی خانواده‌ها است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم افزود: طلاب طرح امین نیز جدای از آموزش و پرورش نیستند و به عنوان کمک کار آموزش و پرورش زیر نظر مدیر مدرسه برای پاسخ گویی به شبهات و سوالات دینی فعالیت دارند.

وی از اعلام فراخوان برای گسترش طرح امین در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۵۰ نفر در طرح امین فعال بودند که فراخوان صورت گرفته این تعداد در سال گذشته به بیش از هزار نفر رسید.

مردان‌پور اضافه کرد: در این فراخوان اعلام شده ۳ هزار نفر از طلاب برادر و خواهر ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر طلبه برادر و بیش از ۶۰۰ نفر طلبه خواهر پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی و مهارتی برای این افراد برگزار شده است، ابراز کرد: علاوه‌بر دوره‌های غیرحضوری، ۱۹ عنوان دوره حضوری نیز در داخل استان برگزار شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در سال گذشته تمام نواحی و بخش‌های استان را پوشش داده‌ایم، بیان کرد: طبق ارزیابی‌های سه‌گانه‌ای که انجام شده است بیش از ۹۰ درصد مبلغین رتبه بالایی کسب کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه مبلغان طرح امین ۶۸ فعالیت در مدارس را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: در سال گذشته شاهد برگزاری ۹۳۴ هزار و ۵۴۱ فعالیت توسط مبلغین طرح امین در مدارس بوده‌ایم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها عنوان کرد: بالاترین عشق در عالم عشق معلم است و اگر در جامعه‌ای پیشرفت و طرقی وجود دارد این جامعه مدیون معلمان خود است.
وی افزود: تربیت شنیدنی نیست بلکه دیدنی است چراکه اخم معلم، لبخند معلم، نظم معلم و ... هکدام دارای پیامی است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با بیان اینکه افتخار ما معلمی است و معلمی در مسیر اهداف طلبگی است، عنوان کرد: باید جوان امروز را درک کنیم، جوان امروز از بعد فطرتی همان جوان دیروز است ولی در سبک زندگی تفاوت پیدا کرده است.

وی افزود: روش زندگی‌ها، روش نگاه‌ها و اطلاعات موجود در ذهن‌ها موجب شده تا سبک زندگی‌ها و رویکردها در نسل جدید تغییر پیدا کند.

ملکی ادامه داد: یکی از وظایف معلمان شناخت مناسب از معلمان خود است و سپس برای موفقیت باید نحوه برخورد مناسب با مخاطب را نیز پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات بسباری در این راستا داریم که باید از آن‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: معلمین، مربیان و روحانیون طرح امین باید از ابعاد مختلف فردی سرآمد باشند چراکه انساها با رفتار مربیان خود تربیت می‌شوند.
در ادامه علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: حضور روحانیون در طرح امین نشان‌گر این است که حوزه با جدیت به دنبال تحقق اهداف مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به اینکه پاشنه آشیل کشور در دهه‌های پیش‌رو آموزش و پرورش است، مطرح کرد: معلمین انسان‌های شریف، متدین و مومن هستند ولی در آموزش و پرورش نیز مانند تمام نهادهای دیگر استثنا وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه پیوند مبارک میان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش فرصت ویژه‌ای است که آینده روشنی برای جامعه می‌سازد، عنوان کرد: پیش بینی شده است حدود ۵۶۴ پایگاه و ۱۵۴ فضای ورزشی در طول تابستان فعال باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طول فصل تابستان پنج‌شنبه‌ها مدارس و ورزشگاه‌ها در اختیار دختران و مادران و در جمعه‌ها در اختیار پدران و پسران است.

رحیمی با بیان اینکه در فصل تابستان مدرسه تعطیل نداریم، تصریح کرد: فضاهای ورزشی روزی یک سانس رایگان را برای فعالین فرهنگی اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما این است مبلغین طرح امین در مدارسی که د حج سال گذشته فعالیت داشتند، بمانند، یادآور شد: دانش آموزان نیازمند محیط‌های سالم هستند که با همکاری می‌توانیم این محیط‌های لازم را ایجاد کنیم.
در این همایش، یک مبلغ به عنوان نماینده خواهران و یک مبلغ به عنوان نماینده برادران دقایقی به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار