هشدار هواشناسی درخصوص وقوع توفان گرد و خاک در تهران

تهران (پانا) - اداره کل هواشناسی استان تهران درخصوص وزش باد شدید تا خیلی شدید و وقوع توفان گرد و خاک در سطح استان و کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی درخصوص وقوع توفان گرد و خاک در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به تقویت ناپایداری محلی و افزایش گرادیان فشار در بازه زمانی بعد از ظهر تا شب از وزش باد شدید تا خیلی شدید، تندباد لحظه‌ای، توفان گرد و خاک، بارش تگرگ در مناطق مستعد و نواحی شرق استان به‌ویژه شهرستان فیروزکوه و ارتفاعات شرقی از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پایان چهارشنبه (۹ تا ۱۰ خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی در مرکز و نیمه‌جنوبی استان از بعدازظهر تا شب موجب وزش باد خیلی شدید همراه با تندباد لحظه‌ای با احتمال توفان گردوخاک، کاهش موقت دید و کیفیت هوا، خسارت به سازه‌های سست و موقت و مرتفع مانند داربست‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع، وارد شدن خسارت به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس‌ها و کابل‌های برق و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده می‌شود.

بارش تگرگ در شرق استان به‌ویژه شهرستان فیروزکوه و ارتفاعات و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی و باغ‌ها دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، عدم تردد و پارک خودرو در کنار سازه‌های واقع در ارتفاع و نیمه‌کاره و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، پرهیز از صعود به قله‌ها به‌ویژه ارتفاعات شرقی در بازه زمانی یاد شده، خودداری از انجام فعالیت‌های عمرانی در بازه یاد شده، عدم استقرار در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، راه اندازی سامانه ضد تگرگ جهت جلوگیری از خسارات ناشی از بارش تگرگ به محصولات کشاورزی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار