سخنگوی دولت در نشست خبری:

آیت‌الله رئیسی هفته آینده به آذربایجان شرقی سفر می‌کند

افزایش ۴۰ درصدی حجم تبادلات تجاری ایران و عمان‌/ ثبت‌نام ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر برای دریافت سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱‌/  افزایش ۵۰ درصدی صادرات به آسیای میانه/ ‌مستأجران دیگر نیازی به مراجعه به بنگاه‌های معاملات املاک ندارند‌

تهران (پانا) - سخنگوی دولت خبر داد که ‌پنجمین سفر استانی رئیس‌جمهوری در دور دوم سفرها به استان آذربایجان شرقی در انتهای هفته آینده خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رئیسی هفته آینده به آذربایجان شرقی سفر می‌کند

‌علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.

سخنگوی دولت خبر داد که ‌پنجمین سفر استانی رئیس‌جمهوری در دور دوم سفرها به استان آذربایجان شرقی در انتهای هفته آینده خواهد بود.

افزایش ۵۰ درصدی صادرات به آسیای میانه

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره میزان صادرات کشورمان افزود: صادرات به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه در دو ماه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است. طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری ۰.۲ درصد کاهش یافت و نرخ بیکاری در ۲۳ استان کشور یک رقمی شد. نرخ بیکاری جوانان نیز یک درصد کاهش یافت.

وی گفت: در بخش خدمات بیشترین رشد اشتغال ثبت شده است به طوری که جمعیت شاغل در این بخش حدود ۵۴۶ هزار نفری رشد داشته است.

ثبت‌نام ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر برای دریافت سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱‌

بهادری جهرمی درباره سهام نوزادان هم افزود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بیش از ۴۳۰ هزار نفر در سامانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌منظور دریافت سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند.

‌‌ آزادی آقای اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی یک پیروزی حقوقی و سیاسی برای ایران است‌

بهادری جهرمی گفت: از مجلس شورای اسلامی به‌واسطه تصویب لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک و از همکاری قوه قضائیه نیز برای انجام این تبادل تشکر می‌کنیم. نحوه برخورد دولت بلژیک با این دیپلمات ما نشان‌دهنده میزان صداقت در ادعای حقوق بشر غربی‌ها و پایبندی آن‌ها به قوانین بین‌المللی است. این مصداق برای فعالان حقوق بشر یک مورد مطالعاتی مناسب برای صحت ادعاهای حقوق بشری غربی‌ها می‌تواند باشد.

افزایش ۴۰ درصدی حجم تبادلات تجاری ایران و عمان‌

بهادری جهرمی درباره سفر دو روز اخیر سلطان عمان به تهران هم گفت: سفر سلطان عمان به ایران، استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم بود. چهار سند همکاری در این سفر به امضای دو طرف رسید. حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته به حدود دو میلیارد دلار رسیده و بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

اعلام آمادگی دولت برای تقویت روابط سیاسی با مصر‌

بهادری جهرمی درباره برخی صحبت‌ها پس از سفر سلطان عمان به تهران درباره ازسرگیری روابط رسمی ایران و مصر هم گفت: دولت برای از‌سر‌گیری و توسعه روابط با مصر آمادگی دارد. رییس‌جمهور به وزارت امور خارجه مأموریت داده است تا موضوع را بطور جدی پیگیری کند.

*واکنش‌ سخنگوی دولت به رأی دیوان عدالت اداری برای ممنوعیت اشتغال همزمان اعضای هیئت علمی دانشگاه بصورت تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی*

تمامی اعضای هیات دولت که عضو علمی دانشگاه هستند در دولت مأمور هستند و فقط از یک منبع حقوق دریافت می‌کنند

وی درباره یک رای دیوان عدالت اداری نیز گفت: در ادوار گذشته مواردی داشتیم که افرادی بطور همزمان و تمام وقت در سمت‌های مختلف مشغول کار بوده‌اند‌. طبق رأی دیوان عدالت اداری اشتغال تمام وقت و همزمان اعضای هیات علمی دانشگاه، ممنوعیت دارد به این معنا که یک شخص به صورت هم زمان دو شغل را در تصدی داشته باشد.

اما افرادی که هیات علمی بوده ولی از دانشگاه مأمور به دولت شده‌اند طبیعتاً اشتغال همزمان به دو پست را ندارند و لذا تابع این مصوبه نخواهند بود. تمامی اعضای هیات دولت که عضو علمی دانشگاه هستند نیز در دولت مأمور هستند و فقط از یک منبع حقوق دریافت می‌کنند، لذا موضوع این رأی دیوان عدالت اداری نیستند.

‌مستأجران دیگر نیازی به مراجعه به بنگاه‌های معاملات املاک ندارند‌

بهادری جهرمی در ادامه گفت: یکی از اقدامات دولت برای ساماندهی وضعیت مسکن، بخشنامه شورای عالی مسکن در‌خصوص ‌تصویب سقف ۲۰ و ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها در سال جاری بوده است. دومین اقدام، پیگیری توسعه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی بوده است. با توجه به اینکه این قانون سابقه کمی دارد، تبدیل شدن آن به رویه و اجرای کامل آن زمان خواهد برد. ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک سومین اقدام دولت در این خصوص بوده است. مهم‌ترین اقدام دولت در حوزه مسکن، افزایش تولید و عرضه مسکن است. با سامانه جدید وزارت راه و شهرسازی در خصوص ثبت رایگان اجاره مسکن، دیگر موجران و مستأجران نیازی به مراجعه به بنگاه‌ها نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار