در گفت و گو با کارگردان تئاتراعلام شد:

نمایش تن تن و سندباد در مسیر اجرا

کتاب تن تن و سندباد آمیخته ای از اسطوره‌های دو فرهنگ شرق و غرب و به تقریظ درآمده مقام معظم رهبری است

تهران (پانا) - به نمایش درآوردن محتوای کتاب‌ تن تن و سندباد و گسترش هنر ارزشمند تئاتر با اهداف والای کشور که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز بوده است با حمایت و همراهی آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران در جهت اجرایی شدن هر چه سریعتر این پروژه کلید خورد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایش تن تن و سندباد در مسیر اجرا

حسین عالم بخش، کارگردان تلویزیون و تئاتر در گفت و گویی با پانا در رابطه با این کار بزرگ و ارزشمند بیان کرد: «در سال های گذشته بعد از تقریظ مقام معظم رهبری کتابی به دست من رسید و این مسئله باعث شد که من کتاب را کامل مطالعه کنم. نام این کتاب تن تن و سندباد است. به قلم استاد عزیز و بزرگوار محمد میرکیانی. در پایان مطالعه هر صفحه از این کتاب، صحنه ای نمایشی و به صورت تئاتر و درام در ذهنم ایجاد می شد و آزرو داشتم که این کتاب داستان را به صورت تئاتر و با اجرای خود دانش آموز تولید کنم.»

وی بیان کرد: «من در حوزه های مختلف و به خصوص در صحنه تئاتر کارهای متعددی انجام داده ام تا اینکه چند سال پیش ایده نمایشی کردن این کتاب را با استاد میرکیانی در میان گذاشتم و کلید این کار حدودا در سال ۹۶ زده شد. ما در آن زمان تئاتر دیگری با عنوان هاپوخان به نوشته مرحوم ناصر فروغ اجرا کردیم که در زمان خود پرفروش ترین کار عروسکی در حوزه کودک شناخته شد.»

عالم بخش خاطرنشان کرد: «بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، تقابل دو فرهنگ مختلف یعنی فرهنگ غنی و چند هزار ساله ما که با عنوان فرهنگ شرق شناخته می شود با فرهنگ غربی ها آمیخته شده و همین موضوع بر جذابیت کتاب تن تن و سندباد افزوده است. در حقیقت اسطوره های دو فرهنگ شرق و غرب به گونه ای در مقابل یکدیگر قرا گرفته است.»

وی افزود: «این داستان بنا بر محتوای جالبی که دارد، گروه نوجوانان امروز را به سمت خود جذب می کند و اگر این کتاب قالب نمایشی به خود بگیرد و خود نوجوان ایفاکننده نقش شخصیت های داستان باشد، چه بسا اثرگذاری آن بر روی مخاطب چندین برابر خواهد شد.»

عالم بخش گفت: «در چند ماه گذشته ما این طرح را با ریاست محترم آموزش و پرورش منطقه ۱۵، مطلب غفاری، عنوان کردیم و خوشبختانه با موافقت و استقبال بی نظیر ایشان مواجه شدیم.
حدود سه هفته گذشته، جلسه ای در رابطه با همین موضوع با استاد میرکیانی و مطلب غفاری برگزار شد و پس از برگزاری این جلسه، پروژه تئاتر دانش آموزی تن تن و سندباد در منطقه ۱۵ آغاز شد.»

وی بیان کرد: «در پایان امیدوارم کاری که پیش رو داریم را به نحو احسن به ثمر برسانیم و از ظرفیت‌های دانش آموزان منطقه ۱۵ در جهت آموزش و گسترش هنر ارزشمند تئاتر با اهداف والای کشور عزیزمان ایران استفاده کنیم. خوشحال هستم از اینکه دغدغه رهبری نیز در جهت اجرایی شدن هر چه سریعتر این پروژه است.»

خبرنگار دانش آموز، مهلا غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار