مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

هدف سازمان دانش‌آموزی مشارکت دانش‌آموز در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها است

اصفهان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هدف سازمان دانش‌آموزی را مشارکت دانش‌آموز در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۳۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف  سازمان دانش‌آموزی مشارکت دانش‌آموز در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی گفت: ما ایرانی ها افتخارمان این است که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، حضرت امام رضا علیه السلام و امامزادگانی را داریم که در تاریخ بعد از حضور امام رضا (ع)بیشتر به ایران آمدند و باعث تقویت مذهب شیعه شدند.

وی افزود: خدا را شاکریم که در این سرزمین زندگی می کنیم که در محضر حضرت فاطمه معصومه و حضرت امام رضا هستیم. امام صادق (ع) می فرمایند : برای خدای سبحان حرمیست و آن بیت الله الحرام است و برای پیامبر مسجد النبی و برای ما حرمی است و آن قم است ، حرم همه اهل بیت قم است . و در ادامه امام صادق (ع)در پاسخ به این که چرا قم فرمودند : از نوادگان ما فردی به نام فاطمه در آنجا مدفون می شوند و زیارتگاه مردم می شود .

ابراهیمی ادامه داد: وجود حضرت فاطمه معصومه باعث خیر و برکت ویژه به پایگاه جهان تشیع می شود و خاستگاه مراجع بزرگ ، علمای بزرگ و فقها و فلاسفه وفقهای متعددی می شود که نمونه آن حضرت امام (ره) هستند . همه مراجع افتخارشان این است که در شهر حضرت فاطمه معصومه و در قم هستند .

وی ضمن تبریک روز دختر به دانش آموزان دختر سراسر استان تاکید کرد: سازمان دانش آموزی یکی از تشکل های ویژه دانش آموزی است که در ابعاد مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، هنری ، سیاسی تلاش می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: یکی از راههای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از طریق تشکل های دانش آموزی است و یکی از تشکل های دانش آموزی که می تواند ما را در رساندن دانش آموزان جوانان و نوجوانان به سند تحول بنیادین کمک کند، سازمان دانش آموزی است. تمدن اسلامی مقدمه ای برای ظهور حضرت بقیه الله (عج) است.

ابراهیمی در ادامه از زحمت کشان سازمان دانش آموزی تشکر کرد و گفت: یکی از زیر مجموعه های سازمان دانش آموزی ، خبرگزاری پانا است که دانش آموزان عزیزمان از کودکی خبرنگاری می کنند و بسیاری از خبرنگاران خبرگزاری های معروف و اسم و رسم دار صدا و سیما ، آموزش یافتگان خبرگزاری پانا هستند و ما به آنها افتخار می کنیم که مثلا کارکنان روابط عمومی اداره کل استان که اکثرشان از اعضای پانا بوده اند .

وی هدف سازمان دانش آموزی و تشکل های دانش آموزی را مشارکت دانش آموز در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دانست و افزود: خود دانش آمیز صاحب حق است که در تصمیم سازی ها نقش آفرین باشد، دانش آموز نیاز خودش را خودش بهتر می تواند تشخیص دهد که نمایندگان آنها که بخشی از سازمان دانش آموزی هستند می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.

ابراهیمی ادامه داد: امسال ما برنامه ویژه ای را برای اوقات فراغت دانش آموزان داریم. سال گذشته بیش از یک سوم دانش آموزان ما یعنی بیش از ۳۴۰ هزار نفر از یک میلیون دانش آموز از فرصت اوقات فراغت استفاده کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: امسال حداقل انتظار این است که ۴۰۰ هزار نفر در برنامه اوقات فراغت شرکت کنند، اما اگر بخواهیم محقق شود ، یکی از مهمترین راهکارها ، مشارکت تشکل های دانش آموزی در بحث اوقات فراغت است که سازمان دانش آموزی نیز یکی از آنهاست .

وی هدف از برگزاری اردوهای دانش آموزی را رساندن دانش آموزان به اهدافی از سند تحول بنیادین دانست و تاکید کرد: نباید در آموزش‌و پرورش اردوهای بی هدف داشته باشیم ‌. اردوی بی هدف نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است برای دانش آموز ضرر هم داشته باشد. لذا باید در اوغات فراغت دانش آموزان اردوهای هدفمند برگزار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار