امام جمعه قزوین:

جوانی جمعیت باعث نشاط اجتماعی جامعه خواهد بود

قزوین (پانا) - امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت اگر جمعیت جوان نباشد، نشاط اجتماعی در جامعه از بین خواهد رفت، اقتدار و اعتبار بین‌المللی هم زیر سؤال خواهد رفت، یعنی اگر جمعیت جامعه افزایش پیدا نکند، همه ارزش‌ها از دست می‌روند.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
جوانی جمعیت باعث نشاط اجتماعی جامعه خواهد بود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یاور هم باشیم برای اینکه در مسیر تقوا حرکت کنیم، تقوا را به هم سفارش کنیم، حقیقت و معنای تقوا را برای هم بیان کنیم، در عمل به تقوا هم یاور یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت‌های مهم موضوع جمعیت است، امنیت کشور به جمعیت بستگی دارد، یعنی اگر جامعه‌ای کاملاً پیر شد، آن نیرو‌های مرزبان و نیرو‌های مدافع دین و مدافع امنیت خود را از کجا باید تأمین کند؟ اگر جامعه‌ای پیر شد، سالمندان احتیاج به کمک پیدا می‌کنند، فرزندان آنان هم باید به کمکشان بشتابند، این فرزندان دیگر نمی‌توانند در مرز‌ها مرزبانی کنند، در کارخانه‌ها تولیدکننده باشند، دانشجو یا استاد دانشگاه باشند، در حوزه علمیه فعالیت داشته باشند، در کشاورزی و محصولاتی که تغذیه مردم را تأمین می‌کند فعال باشند یا در عرصه پزشکی و درمان به مردم خدمت کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین اگر ما جمعیت جوان نداشته باشیم نشاط اجتماعی در جامعه از بین خواهد رفت، اقتدار و اعتبار بین‌المللی ما هم زیر سؤال خواهد رفت، یعنی اگر جمعیت جامعه ما افزایش پیدا نکند و جوان نداشته باشیم همه ارزش‌ها را از دست می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امنیت هر جامعه ای به جمعیت آن بستگی دارد و اگر یک جامعه فاقد جمعیت، به خصوص جمعیت جوان باشد بدون تردید نه در داخل و نه در مرزهای خود می تواند امنیت را برای مردم ایجاد کند و این در حالی است که وجود جمعیت، آن هم جمعیت جوان تاثیر زیادی برروی تولیدات علمی و فناوری، دانشگاهی، فعالیت حوزه های علمیه، تولیدات کشاورزی و به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت هر کشوری می تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم جمعیت کشور را افزایش دهیم و آن را به سمت جوانی کردن سوق ندهیم بدون تردید اقتدار ما در جهان نیز از بین خواهد رفت، تاکید کرد: برای انجام این موضوع پس از ایجاد زیرساخت های لازم در جامعه، جوانانمان را به ازدواج بایستی تشویق کنیم چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم ما ازدواج را از فضایل مومنان دانسته اند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه جامعه امروزی ما برای جوان کردن جمعیت خود زمان کمی دارد، افزود: هر چند امروز افسوس گذشته را در خصوص تشویق به جمعیت را می خوریم اما اگر قدم های خیری در این راه برداریم در واقع می توان جبران گذشته ها را کرد.

وی در پایان با اشاره به سالروز پیروزی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: امروز ایران اسلامی و مردم ستم دیده عراق با یکدیگر به دنبال شکست دشمن مشترک خود یعنی آمریکا و نظام سلطه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار