امام جمعه موقت پاکدشت:

وجود دختر در خانواده منشأ برکت است

پاکدشت (پانا) - نماز جمعه پاکدشت با حضور مردم برگزار شد و امام جمعه موقت پاکدشت ضمن بزرگداشت فرارسیدن دهه کرامت و روز دختر، وجود دختران در خانواده را منشأ برکت دانست .

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
وجود دختر در خانواده منشأ برکت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ‌ عباس مرادی، امام جمعه موقت پاکدشت، در خطبه اول نماز جمعه به تقوا و دستورات اهل بیت اشاره کرد و افزود: ده‌ها سال امامان و پیامبران ما در تلاش بودند تا مردم را به تقوا دعوت کنند‌ ، پیامبر و امامان ما معتقد بودند که بهترین راه برای تقوا، صداقت و امانت داری است؛ امام کاظم(ع) در این باره فرموده‌اند که شخصیت و ارزش انسان‌ها را با رکوع و سجده طولانی آن‌ها نسنجید ، مردم با صداقت و امانت‌داری دارای ارزش و شخصیت هستند.

امام جمعه موقت پاکدشت همچنین گفت: امام علی(ع) به دو ویژگی نزد پیامبر ارزش پیدا کرد، آن دو ویژگی نیز چیزی جز امانت‌داری و صداقت و راستگویی نبوده است.

وی همچنین در خطبه‌‌ دوم نماز جمعه به دهه کرامت اشاره داشته و افزود: ده روزی که فاصله بین میلاد دو بزرگوار حضرت معصومه و امام رضا(ع) که دهه کرامت نام‌گذاری شده است را گرامی می‌داریم و بر تمام دوست‌داران اهل بیت تبریک می‌گوییم. حضور این دو عزیز باعث ترویج معارف اسلامی و ترویج تمامی علوم در کشور ما شده است ، یکشنبه میلاد حضرت معصومه (س) مصادف با روز دختر است؛ در قرآن به مبارک و با خیر و برکت بودن دختر اشاره شده است ، دختر محبت بیشتری نسبت به پدر و مادر خود دارد چرا که از دامن حضرت زهرا به این دنیا پا نهاده است.

امام جمعه موقت پاکدشت، همچنین خطاب به دختران این مرز و بوم گفت: شما همچون فرشته پاک هستید پس قدر خود را بدانید و سلامت و امنیت خود و کشور را توسط حجاب تضمین کنید؛ در مسیری که دشمن خواهان آن است حرکت نکنید ، خودتان را دوست بدارید و از دستورات خدا پیروی کنید.

در پایان نیز حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عباس مرادی از اهمیت فرزندآوری و ازدواج در کشور صحبت کرد و از مسئولین و پدر و مادران خواست تا پشتیبان فرزندان خود در امر ازدواج و فرزند‌آوری باشند.

خبرنگار دانش‌آموز : هستی سیاوشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار