معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان خبر داد:

نقش مهم مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان دختر در توسعه کشور

بهارستان یک(پانا) - معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان در سخنانی، از نقش مهم مهارت‌‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان دختر در مدارس با هدف توسعه کشور، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان دختر در توسعه کشور

مراسم تقدیر از مجریان طرح‌های کارشناسی امور بانوان با حضور صالح اسماعیلی معاون آموزش متوسطه، بهناز ابراهیمی کارشناس امور بانوان و سایر مسئولین ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم پور این ناحیه برگزار شد.

اسماعیلی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت‌های همکاران مدارس متوسطه در اجرای مطلوب و موثر طرح های وزارتی ویژه دختران، والدین و بانوان فرهنگی در سال تحصیلی1402-1401، بر اهمیت رصد دقیق مسائل حوزه دختران به ویژه در مقطع متوسطه و حل این مسائل به طور عمیق و جدی تاکید کرد.

در ادامه وی خانواده، محیط، مربیان و محتوا را از عوامل موثر بر پرورش دانش‌آموزان برشمرد و افزود: نیمی از دانش‌آموزان در نظام آموزشی کشور، دختران هستند که می‌بایست مهارت آموزی آنان از اولویت و توجه خاصی برخوردار باشد؛ مهارت‌آموزی و توانمندسازی دختران، سهم بسزایی در افزایش کارایی و سرمایه اجتماعی داشته و عامل موثر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بنابراین توجه بیشتر به مسائل حوزه دختران به لحاظ نقش‌های خانوادگی و ضرورت‌های اجتماعی برای مدیریت جامعه، واقعیتی اجتناب ناپذیر است.

بهناز ابراهیمی کارشناس امور بانوان ناحیه یک بهارستان نیز پس از تقدیر و تشکر از مجریان فعال طرح‌ها، اظهار کرد: افزایش دانش و آگاهی بانوان و دختران جامعه با توجه به آسیب‌ها و خطراتی که در جامعه آنان را تهدید می‌نماید، در سلامتی روانی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است؛ از سویی دیگر که آگاهی‌بخشی و توانمندسازی به زنان در خانواده موجب ارتقای توانمندی‌های کل خانواده می شود، لذا با آموزش به زنان و دختران جامعه می‌توانیم اهداف چندگانه‌ای را دنبال کنیم؛ بنابراین هرچه اجرای طرح‌های حوزه بانوان پربارتر و کیفی‌تر باشد، قطعا نتایج بهتری خواهند داشت.

وی در ادامه اشاره کرد: در سال تحصیلی جاری به لطف خداوند متعال و یاری، تلاش و پیگیری‌های دلسوزانه همکاران 10طرح وزارتی امور بانوان گسترده‌تر از برش منطقه‌ای اعلام شده از سوی اداره کل متبوع در مدارس اجرا شد و کارشناسی امور بانوان ناحیه یک بهارستان به عنوان دبیرخانه استانی طرح آموزش بلوغ در همه ابعاد، در سال تحصیلی 1403-1402انتخاب شد.

شایان ذکر است در پایان جلسه از مجریان طرح‌های امور بانوان تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: رضا نیک‌جوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار