به مناسبت هفته معلم برگزار شد:

دیدار مدیران مدارس میبد با رئیس حوزه‌های علمیه کشور

میبد (پانا) - به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، جمعی از مدیران مدارس شهرستان میبد با رئیس حوزه‌های علمیه کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدار کردند.

کد مطلب: ۱۳۷۱۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیران مدارس میبد با رئیس حوزه‌های علمیه کشور

آیت الله علیرضا اعرافی در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه مدیران مدارس در نظام تعلیم و تربیت، بیان کرد: افتخارات بسیاری در طول سه دهه گذشته در قلمرو تعلیم و تربیت شهرستان میبد رقم خورده است که همه این ها مرهون زحمات شما مربیان، معلمان، مدیران و همه خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت بوده است.

وی افزود: کار مدیران مدارس، مجمع چندین فعالیت و اقدام سخت می باشد. تربیت امری دشوار و پیچیده است؛ مدیریت نیز ظرافت و دشواری های خاص به خود را دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: وظیفه شما مدیران مدارس، مدیریت تربیت است.

اعرافی در ادامه افزود: نکته بسیار کلیدی که در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد، عشق و علاقه ای است که نسبت به کار وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند را شاکریم که ما این عشق را در میان فعالان آموزش و پرورش میبد، در چندین دهه، متبلور می دیدیم.

امام جمعه میبد، در رابطه با اهمیت دانش افزایی و رشد علمی فرهنگیان، تاکید کرد: مدیر یک مدرسه، ساعتی از زندگی شبانه روزی خود را باید مصروف مطالعه و پیشرفت علمی کند؛ چنانچه مدیری یک روز بدون مطالعه داشته باشد، از کاروان علم و دانش، عقب می ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: ما نباید در شهرمان متوقف باشیم و منتظر اقدامات کشوری باشیم. باید راه را برای پیشرفت باز کنیم. شما مدیران به هر قیمتی شده، باید آموزش و پرورش میبد را سرآمد استان و کشور نگهدارید و این مهم، نیازمند عزم همگانی است.

وی خاطرنشان ساخت: همه دستگاه‌ها باید خادم آموزش و پرورش باشند و پیوست آموزش و پرورش داشته باشند.

رئیس حوزه های علمیه کشور گفت: در رابطه با مسجد و نماز، اقدامات خوبی از سوی آموزش و پرورش انجام شده است.

اعرافی افزود: در بحث خانواده و اولیا نیز باید نهضتی راه بیفتد که لازمه آن عزم و جدیت آموزش و پرورش در این باره است.

وی بیان کرد: شکاف میان نسل ها می بایست کاهش یافته تا بتوانیم به درستی بر روی دانش آموزان اثرگذار باشیم.

لازم به توضیح است، در ابتدای این نشست جمعی از مدیران مدارس نیز در رابطه با چالش هایی همچون تجهیز مدارس، آموزش معلمان طرح امین، اصلاح رتبه بندی معلمان، تغییر محتوای کتب دانشگاه فرهنگیان، کمبود خدمتگزاران و معاونین پرورشی، افزایش تعداد دانش آموزان بی بضاعت و ناکافی بودن اعتبارات اختصاص یافته برای هنرستان ها، نکاتی را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار