مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

کاهش ۷۳ درصدی بازماندگان از تحصیل استان قزوین

قزوین(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت مقام معلم و همایش استانی تجلیل از معلمان منتخب استان قزوین اظهار داشت در سال تحصیلی گذشته کاهش ۷۳ درصدی بازماندگان از تحصیل در استان قزوین به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۷۳ درصدی بازماندگان از تحصیل استان قزوین

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت مقام معلم و همایش استانی تجلیل از معلمان منتخب استان قزوین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در دیدار اخیر خود با معلمان، نقشه راه و الگویی مناسب را ترسیم کردند و اگر تنها صحبت‌های ایشان را نقشه راه قرار دهیم، به تمام اهداف خود خواهیم رسید؛ همچنین ایشان فرمودند در زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی و شخصیت کودکان کوشا باشید و بر زبان، ملیت و پرچم که از مسائل مهم کشور است، اهتمام ورزید و در آموزش و پرورش این مفاهیم را به کودکان و نوجوانان آموزش دهید.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته حدود ۹۶۰ نفر بازمانده از تحصیل در استان قزوین داشتیم، گفت: با این حال ۷۳ درصد از بازماندگان از تحصیل را تحت پوشش قرار داده و به تحصیل بازگرداندیم و در حال حاضر حدود ۲۶۰ نفر بازمانده از تحصیل در استان قزوین داریم.

سیاهکالی‌مرادی با اشاره به تحصیل ۲۵۳ هزار دانش‌آموز و حضور ۱۷ هزار معلم در مدارس استان قزوین اضافه کرد: با توجه به جلسات اخیری که در شورای آموزش و پرورش استان قزوین داشتیم، تصمیم گرفتیم که حوزه پرورشی و تربیتی را در مدارس تقویت کنیم تا دانش‌آموزان ما بتوانند از توان اعتقادی لازم برای مقابله با جنگ ادراکی و شناختی دشمن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مدارس برای اتباع افغانی در استان قزوین با همکاری کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: با توجه به اینکه در شهرهایی مانند اقبالیه(سلطان‌آباد)تعداد زیادی پناهجوی افغان داریم، بنابراین به نوعی برنامه‌ریزی کردیم تا همه دانش‌آموزان افاغنه هم بتوانند در کناردانش‌آموزان ایرانی به تحصیل ادامه دهند.

سیاهکالی‌مرادی بابیان اینکه استان قزوین در حوزه رشدعلمی دانش‌آموزان جزو استان‌های میانه‌ جدول است، تصریح کرد: به همین خاطر به دنبال این هستیم که با توسعه مدارس هوشمند و همکاری با مراکز دانشگاهی استان زمینه حضور دانش‌آموزان را در مراکز آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ها مهیاکنیم تا علم و مهارت را همزمان بیاموزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار