مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۱۷ درصد مدارس استان قزوین نیازمند مقاوم‌سازی هستند

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت ۱۷ درصد مدارس فعال در سطح استان قزوین، به مقاوم‌سازی نیاز دارند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۷ درصد مدارس استان قزوین نیازمند مقاوم‌سازی هستند

نقی سیاهکالی مرادی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲۴ پروژه آموزش و پرورش استان در هفته دولت افتتاح و ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل ۱۰ پروژه در حال ساخت با پیشرفت بالای ۹۰ درصد اختصاص داده شد.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص بکارگیری از ظرفیت نیروهای متخصص، متعهد و جوان انقلابی ابلاغیه‌ای به مناطق ۱۴ گانه استان ارسال و فعالیت هایی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین درخصوص پیگیری پروژه های عمرانی و آموزشی در حال ساخت عنوان کرد: با توجه به سرانه پایین فضای آموزشی استان و تخریبی بودن حدود ۱۳ درصد از مدارس و نیاز به مقاوم سازی ۱۷ درصد مدارس و همچنین فعالیت کلاس های درس در مسکن مهر و اقدام ملی، سامان دهی این موارد همکاری همه دستگاه های استان را می‌طلبد.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: استان قزوین ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد و سرانه فضای آموزشی آن ۵/۷ مترمربع است که حدود ۰/۳ درصد بالاتر از سرانه کشوری می باشد ولی بیش از ۳۰ درصد آن ناایمن هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان مستقر در مسکن مهر و اقدام ملی، عنوان کرد: جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر در این واحدها ساکن شده اند که نیاز به ۱۳۰۰ کلاس خواهند داشت و از این تعداد تاکنون ۲۴۰ کلاس احداث شده است.

این مسوول در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی ساکن در استان قزوین بیان کرد: در استان حدود ۷ هزار نفر دانش اموز اتباع خارجی به ویژه افعانستانی از مهرماه ۱۴۰۲ مشغول تحصیل خواهند بود که حدود ۹۰ درصد آنها به دلیل ممنوعه بودن سایر مناطق استان فقط در مدارس نواحی یک و دو قزوین ثبت نام شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۷۰۰ آموزشگاه استان قزوین، ۱۲۳ آموزشگاه فاقد نمازخانه هستند. در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، ساخت و تجهیز و بهسازی نمازخانه های مدارس در آموزش و پرورش مدنظر می‌باشد که با هدف ارتقاء سطح کیفی و همچنین تعمیق باورهای دینی در دانش آموزان توسط مدیران و معاونین پرورشی در مدارس صورت می‌پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار