امام جمعه قزوین:

نگاه قرآنی و تربیتی در مدارس باید جدی گرفته شود

قزوین(پانا) - آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین ضمن تبریک هفته معلم با اشاره به نقش این قشر در تربیت دینی نسل جوان افزود معلمان در کنار آموزش علم و دانش به تربیت دینی، اعتقادی، انقلابی، اخلاقی و مهارتی دانش‌آموزان نیز باید بپردازند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نگاه قرآنی و تربیتی در مدارس باید جدی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه آموزه‌های دینی سرشار از نسخه‌های تربیتی برای جوانان و نوجوانان است، گفت: باید نگاه قرآنی و تربیتی دینی و عمل به فرامین کلام وحی در مدارس جدی گرفته شود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه شهر قزوین ضمن تبریک هفته معلم با اشاره به نقش این قشر در تربیت دینی نسل جوان افزود: معلمان در کنار آموزش علم و دانش به تربیت دینی، اعتقادی، انقلابی، اخلاقی و مهارتی دانش آموزان نیز باید بپردازند.

وی اظهار کرد: معلمان باید در ارتقای تربیت دینی و انقلابی، فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان تلاش کنند تا نسلی که برای آینده ایران اسلامی پرورش داده می شود؛ اثربخش، آگاه و با تقوا باشد.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: معلمان باید در کنار آموزش، دانش آموزان را به تقوای الهی، فرامین قرآنی و ولایت حضرت علی(ع) و اهل بیت آشنا کند چرا که اگر ایمان و تقوا الهی در نسل جوان و نوجوان مستحکم شود نتیجه این تربیت حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی و نهایت امام راحل، رهبر حکیم انقلاب اسلامی و دیگر بزرگان خواهد شد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به آینده ساز بودن نسل جوان تاکید کرد: اگر بخواهیم استخوان بندی دانش آموزان در مدارس خوب شکل بگیرد باید در تربیت دینی و اعتقادی آنها بیشتر کار شود تا آینده درخشان برای کشور رقم بخورد.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: معلمی که با قرآن انس دارد، سعی می‌کند رفتار و منش قرآنی داشته باشد؛ چرا که الگوی مستقیم و تأثیرگذار یک دانش‌آموز، معلمش است.

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت های پیش رو افزود: وظیفه داریم تا مناسبت ها را بیان کنیم چرا که موجب تعالی و آگاهی از حوادث تاریخی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار