شکار10 میلیارد برای آشیانه بالگرد امدادی خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از شروع عملیات آشیانه بالگرد هلال احمر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شکار10 میلیارد برای آشیانه بالگرد امدادی خراسان جنوبی

محمد علی کاوسی در نشستی که به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر با خبرنگاران داشت گفت: اعتبارات عمرانی جمعیت هلال احمر استان نسبت به سال گذشته افزایش 10 برابری دارد و با توجه به افزایش اعتبارات اجرای 16 پروژه در دست اقدام است که فقط برای اجرای سه پروژه بزرگ اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی پیش بینی شده و در حال انجام است.

وی ادامه داد : جذب ۷۳ نجاتگر و ایثارگر در جمعیت هلال احمر استان در سال جاری در تاریخ خراسان بزرگ هم بی‌سابقه بوده که از این تعداد 22راننده پایه یک هستند.

رتبه اول استان در تصادفات کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه گفت: آمار کشته های جاده ای استان بسیار زیاد است بنابراین هم مردم و هم رسانه ها و مسئولین باید پای کار بیایند چرا که خراسان جنوبی در حوزه تصادفات جاده ای رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و این جای تأسف دارد.

کاوسی افزود: آبرسانی به ۲ روستای شهرستان سربیشه، نذر آب در روستاهای استان و توزیع 15تانکر 5 هزار لیتری ، آبرسانی به روستای هیرد، افتتاح پایگاه هلال احمر بند دره به عنوان اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان، توسعه و تجهیز بانک امانات هلال احمر و اعزام کاروان سلامت به سه شهرستان قاینات، نهبندان و فردوس از جمله این برنامه‌ها است.

او از وجود 14بانک امانات در استان خبر داد و افزود: افتتاح سه پروژه در مجموعه آبگرم فردوس شامل دو سوئیت 300 متری و فضای تفریحی با 12 آلاچیق و رستوران، انجام بیش از 100 مانور در سطح استان و افتتاح سایت مخابراتی شاسکوه از دیگر برنامه های هفته هلال احمر هستند.

وی هم چنین از سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان خبر داد وگفت: انجام برنامه های آموزشی با کمک صدا وسیما، شرکت در نماز جمعه، دیدار با ائمه جمعه، اهدای خون و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر این برنامه هاست.

افتخارآفرینی ملی هلال احمر استان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در ادامه به تشریح عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: سال گذشته دو رتبه اول کشوری را در اجرای طرح همتا و هم چنین در جذب خدمات حمایتی از طرف سازمان داوطلبان کشور کسب کرده ایم.

وی افزود: در زلزله بشرویه و طبس هم در سال گذشته با توجه به پس لرزه های متفاوتی که حدود 40روز طول کشید، همه پای کارآمدند و خدمات خوب ارائه و اتفاقات نادری از جمله آموزش همزمان مردم در آن مناطق رقم خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار