بیش از 200 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به باغداران نیشابوری

نیشابور (پانا) - معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور، از خسارت 219 میلیارد تومانی سرمازدگی شدید در دو بخش سرولایت و بینالود این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش  از 200 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به باغداران نیشابوری

علی مبارکی، معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور در باره وارد شدن خسارت سرمازدگی شدید در بسیاری از باغ های بخش سرولایت و نقاطی از بخش بینالود طی روزهای آخر فروردین ماه سال 1402 گفت: سرمازدگی شدید دیرهنگام در چند روز گذشته باعث بروز خسارت به 2 هزار و 368 هکتار اراضی باغی شامل گردو، زردآلو، بادام دیم، هلو، گیلاس، سیب، گلابی، به و آلو در دو بخش نیشابور شده است که به دنبال این رویداد طبیعی برخی از محصولات باغات مانند گردو در بخش سرولایت تا100 درصد دچار خسارت شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به روستاهای بخش سرولایت و بینالود بوده است، افزود: در بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده میزان خسارت حوزه کشاورزی در بخش باغبانی با عملکردی بیش از 5 هزار و 800 تن و ارزشی بالغ بر 219 میلیارد تومان برآورد شده است که گزارش خسارات از طریق فرمانداری شهرستان به ستاد حوادث استان ارسال شد.

این مقام مسئول بیشترین آسیب را به باغ های گردو، زرد آلو ،هلو و بادام دیم اعلام کرد وگفت: با توجه به این که فصل برداشت این محصولات هنوز فرا نرسیده است، سرمای حادث شده باعث ریختن بسیاری از گل ها و محصولات سردرختی شد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: توصیه همیشگی ما به کشاورزان این است که محصولات و مزارع و باغات خود را بیمه کنند، زیرا تنها مسیری که وزارتخانه و دولت می‌تواند به کشاورزان کمک کند، صندوق بیمه محصولات کشاورزی می باشد.

مبارکی اذعان کرد: متأسفانه فرهنگ بیمه کشاورزی هنوز بین کشاورزان ما نهادینه نشده و بسیاری از کشاورزان موضوع بیمه را جدی نمی‌گیرند؛ در صورتی که در بخش کشاورزی تولید نباید انجام شود، مگر اینکه واحد تولیدی و کشاورزی مجموعه را بیمه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار