عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره حفظ شان مصوبات شورا ورود کند

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عدم اجرای مصوبه نظام‌نامه مشارکت محله‌ای و تشکیل ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای و نیز انتخاب رییس ستاد گفت اگر هیات رئیسه خود را ملزم به پاسخ به تذکرات اعضا نکند چگونه از شهرداری توقع داشت به موقع پاسخ اعضا را بدهد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره حفظ شان مصوبات شورا ورود کند

احمد صادقی ر یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورا گفت: در ابتدا روز معلم را به همه اساتید و معلمان و نیز به همکاران آموزشی در شورا و آقای کاشانی معلم شورای شهر تهران تبریک عرض می کنیم. هفته سلامت را گرامی می‌داریم و خیر مقدم می گوییم به همه جهادگران عرصه سلامت و برای همه عزیزان آرزوی توفیق بیشتر دارم.

صادقی در ادامه و در ایراد تذکر خود گفت: تذکر بنده معطوف است به عدم اجرای تصویب نظام نامه مشارکت های محله ای شهروندان در مدیریت شهری.

وی ادامه داد: اعضای محترم شورا، هیات رییسه محترم ، همانطور که استحضار دارید در این دوره مدیریت شهری به منظور هماهنگی اقدامات و برنامه های شهرداری تهران در محلات شهر تهران و ایجاد تعامل و هم افزایی میان نهادها، سازمان های دولتی و عمومی ارائه کننده خدمات در مقیاس محله ای و در راه ایجاد زمینه های مشارکت محله محور شهروندان و استفاده از ظرفیت عظیم شورایاری‌ها و رهایی از بلاتکلیفی که حاصل آن تعطیلی سراهای محله و عدم استفاده از نمایندگان محلات در شورایاری ها نبود، نظام نامه مشارکت محله ای شهروندان در مدیریت شهری در جلسه 77 شورا در 21 تیر ماه 1401 تصویب گردید و در شهریور 1401 بعد از طی نمودن مسیر قانونی لازم الجرا و به شهرداری ابلاغ شد.

صادقی افزود: بر اساس بند 3-1 و سایر بند های ماده 3 ، ستاد هماهنگی مشارکت های محله ای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یکی از ارکان مهم تعیین شده است که به جهت شان سیاست‌گذاری، نظارتی و مرجع بودن آن به منظور تصویب آیین نامه ها، دستور العمل ها و شیوه نامه های اجرایی، اجرای کل نظام نامه موکول به شکل گیری این ستاد خواهد بود.

وی گفت: در تاریخ 8 ابان 1401 با معرفی کمیسیون های مربوطه و رای گیری، اعضای ستاد هماهنگی انتخاب شدند. البته یادآور شوم در این رای‌گیری شرایط بند ب قسمت اول ماده 3 که مقرر داشته بود 5 عضو از کمیسوین ها باید به انتخاب و معرفی کمیسیون ها باشد رعایت نشد و اولین گام در رعایت نکردن مصوبه‌ای که خود اعضای شورا تصویب کرده بودند برداشته شد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: ستاد مذکور 6 جلسه در سال 1401 تشکیل داده و لیکن 4 عضو محترم ستاد فقط در دو جلسه آن شرکت کردند. در سال جدید نیز برگزاری یک جلسه لغو و جلسه بعدی که انتخاب رییس در دستور کار بوده است آبستراکسیون شده و جلسه تنها با حضور سه عضو به حد نصاب نرسیده است. گویا آبستراکسیون صرفا معطوف به صحن علنی شورا نبوده و در جلسات دیگر نیز اتفاق می افتد.

صادقی یادآور شد: برخی از اعضای ستاد مذکور متعتقدند که رییس ستاد از بین 7 عضو ستاد انتخاب شود، در صورتی که تبصره بند 1-3 نظام نامه به صراحت اشعار می دارد رئیس ستاد از بین دو نفر عضو کمیسیون فرهنگی انتخاب شوند و و لذا برخی دیگر با اعتقاد به استناد همین مصوبه می گویند رییس ستاد را انتخاب کنیم تا کارها به تعویق نیافتد و ستاد شکل گیرد سپس با طرح یک یا دو فوریتی خواستار تغییر مصوبه شورا شوند که تا کنون نه رییس انتخاب و نه طرحی به شورا ارایه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همانطور که ملاحظه می فرمایید دومین گام برای عدم تمکین از اجرای مصوبه که توسط اعضای شورا به تصویب رسیده بود در کوتاهتر از چند ماه برداشته شد.

صادقی در ادامه خاطر نشان ساخت: اعضای شورل به خاطر دارید من در جلسه بررسی نظام نامه پیشنهاد دادم انتخاب رییس مشارکت محله ای از بین 7 عضو ستاد باشد ولی رای نیاورد. لذا سوالی که در ذهن متبادر می شود این است که چرا برخی از دوستان که نظر به انتخاب رییس از بین 7 عضو دارند آن روز سکوت اختیار کرده بودند و به این پیشنهاد رای ندادند.

صادقی افزود: امروز شهرداری در اجرای نظام نامه در بلاتکلیفی به سر می برد و همه اعضای شورا می دانند بررسی دستور العملها،آیین نامه ها و شیوه نامه های پیشنهادی در ستاد به چه میزان وقت نیاز دارد. تشکیل دبیر خانه ، انتخاب ناظران محله ای 353 محله که یک سوم ترکب هیات امنا را تشکیل می دهد به چقدر زمان نیاز دارد، حال آیا با این رویه امکان اجرایی شدن نظان نامه در این دوره وجود دارد؟

وی همچنین گفت: این حقیر بابت انتخاب نشدن رییس ستاد در تاریخ 9 بهمن 1401 تذکری دادم و چرایی آن را از هیات رییسه محترم شورا جویا شدم که تا کنون پاسخی به بنده داده نشده است. اگر هیات رییسه خود را ملزم به پاسخ به تذکرات اعضا نکند چگونه از شهرداری توقع داشته باشیم به موقع پاسخ اعضا را بدهد. لذا از هیات رییسه استدعا دارم برای حفظ شأن مصوبات شورا نسبت به موضوع ورود نماید تا این مشکل در اسرع وقت مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار