نرخ ۹۳ درصدی باسوادی در شهرستان عسلویه چه میزان است؟

بوشهر (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت بر اساس آخرین سرشماری کشوری در سال ۱۳۹۵، نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ شهرستان عسلویه، ۹۳ درصد است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ ۹۳ درصدی باسوادی در شهرستان عسلویه چه میزان است؟

میلاد حبیبی‌نیا در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان عسلویه، توسعه اقتصادی- انرژی این شهرستان را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعات در بحث دستیابی به توسعه پایدار، ریشه‌کنی بی سوادی و ارتقا سطح کیفیت آموزش است.

وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان عسلویه افزود: بخش اعظمی از آمار بی‌سوادی شهرستان، مربوط به کارگران شاغل در پروژه‌های نفتی است و این آمار بی‌سوادی کارگران در رتبه‌بندی نرخ باسوادی شهرستان تاثیرگذار است.

حبیبی‌نیا عنوان کرد: انتظار می رود مجموعه منطقه اقتصادی - انرژی پارس جنوبی و شرکت‌ها و کارگاه‌های مستقر در منطقه در زمینه باسواد کردن کارگران شاغل در این پروژه‌ها، همکاری بیشتری با مجموعه آموزش و پرورش داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: بسیج امکانات و ایجاد هم‌افزایی در بین همه ادارات و نهادها در راستای شناسایی بی‌سوادان و همچنین ترغیب و تشویق آنان به سوادآموزی و کسب علم و دانش از وظایف مهم شورای پشتیبانی سوادآموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار