رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

توجه به توسعه و‌تعمیق سواد در بی‌سوادان از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، توجه به توسعه و‌تعمیق سواد در بی‌سوادان توسط آموزش‌دهندگان را از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی دانست و تاکید کرد توسعه و‌ تعمیق سواد در بی‌سوادان باید مورد تاکید آموزش‌دهندگان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
توجه به توسعه و‌تعمیق سواد در بی‌سوادان از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، علیرضا عبدی در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه باید توسعه و‌ تعمیق سواد در بی‌سوادان توسط آموزش‌دهندگان مورد توجه قرار گیرد و با تاکید بر این موضوع که توسعه و تعمیق سواد از راهبردهای اصلی نهضت سوادآموزی است، گفت: اتفاقا این راهبرد سوادآموزی در سفر سال ۱۳۸۷ رهبری به شیراز هم مورد تاکید ایشان بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به نقش مهم معلمی گفت: محتوا در همه جا ثابت است و این معلم است که اگر تلاش کند انسان‌سازی خواهد کرد و همین باعث شده که این شغل در زمره شغل انبیا باشد.

عبدی گفت: مساله اخلاق در آموزش‌دهنده و معلم بسیار مهم است چراکه این منجر خواهد شد تا نسبت به کار خود بسیار متعهد و دلسوز شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به روز و هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: اینکه یک روز یا یک هفته را در سال به معلم اختصاص دهیم و فقط در این روز و هفته، معلمان شاخص و نمونه را معرفی کنیم خطای راهبردی است. معلمی یک جریان است و باید معلم و کارش در همه ایام سال معرفی و تقدیر شود.

وی همچنین به مساله گزینش معلمی اشاره کرد و گفت: امسال در نظام گزینش معلمی، تغییراتی خواهیم داشت و همه این‌ها در راستای جذب بهترین‌ها برای معلمی در حوزه‌های مختلف علمی و اعتقادی و... در آموزش و پرورش است.

عبدی گفت: در مساله سوادآموزی و آموزش سواد باید تکلیف‌محوری عمل کرد و این یعنی همه آحاد جامعه باید برای سوادآموزی تلاش کنند و مساله سوادآموزی، مساله‌ای نیست که برای انسان پایان‌پذیر باشد بلکه انسان باید در همه دوران زندگی‌اش به سوادآموزی بپردازد چراکه سوادآموزی دیگر صرفا آموزش خواندن و نوشتن نیست.

وی گفت: مصوبه‌ای در شورای پشتیبانی سواد کشور به تصویب رسیده تا گام دوم، سوادآموزی اجرا شود و آن هم آموزش سواد در دیگر ابعاد انسان همچون عاطفی و اخلاقی و ... است.

در ادامه این جلسه محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: کار سوادآموزی، کاری مهم است و مسئولان سوادآموزی در فارس توانسته‌اند از ظرفیت سایر نهادها با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه بیان کرد : ۶۲ هزار معلم، کار آموزش به ۹۲۰ هزار دانش ‌آموز را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: استان پهناور فارس دارای تنوع‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و بسیار هم مهاجرپذیر است که همین مسائل باعث شده جذب و سازماندهی جامعه هدف سوادآموزی در استان فارس متفاوت با سایر استان‌ها و دشوار باشد.

مجید احمدی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد استان گفت: در سال ۱۴۰۱ در وضعیت نیروی انسانی 10 نفر در حوزه ستادی اداره کل و ۹۹ نفر در ادارات و ۳۵ نفر رابط و راهبر سوادآموزی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند و تعداد ۲۶ هزار و 500 نفر بی‌سواد در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش آموزش‌های سواد قرار گرفته‌اند

احمدی گفت: در مورد سوادآموزی اتباع خارجه و کمیساریا بیش از ۹۰درصد از سهمیه اختصاصی به استان را جذب و تحت پوشش سوادآموزی قرار داده‌ایم و بیش از ۲۸۰۰ نفر آموزش‌دهنده سوادآموزی در استان فارس وجود دارند که کار آموزش به بی‌سوادان را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار