نرخ 97/56 درصدی باسوادی در شهرستان بوشهر

بوشهر(پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه شهرستان بوشهر، به عنوان باسوادترین شهرستان استان محسوب می‌شود، گفت رشد 97/56درصدی باسوادی شهرستان بوشهر، مرهون تلاش‌های جهادی همه پیشکسوتان عرصه جهاد مقدس مبارزه با بی‌سوادی است .

کد مطلب: ۱۳۳۳۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نرخ 97/56 درصدی باسوادی در شهرستان بوشهر

میلاد حبیبی‌نیا در جلسه گروه بهبود کیفیت آموزشی سوادآموزی شهرستان بوشهر گفت: در واقع تشکیل نهاد مقدس سوادآموزی به فرمان امام راحل و عظیم الشان، حرکتی در راستای توسعه عدالت آموزشی بود.

وی افزود: با تاسی از این فرمان، جامعه اسلامی ما شاهد دست یابی به رشد شاخص کمی و کیفی سواد در بین آحاد جامعه به ویژه دختران و زنان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بود.

حبیبی نیا با اشاره به ضرورت مدرسه محور نمودن سوادآموزی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان کانون آموزشی و کسب تجربیات تربیتی محله معرفی شده است.

دبیر گروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان بوشهر گفت: بهره‌‌گیری از ظرفیت‌‌ها و قابلیت‌ های مدرسه در شتاب‌بخشی به سوادآموزی، بهبود و تقویت فرآیندهای آموزشی و نظارتی، بسترسازی برای سوادآموزی تقاضا محور، تسهیل دسترسی افراد کم سواد و محروم از سواد به موقعیت ‌های مناسب آموزشی، تقویت رویکرد سوادآموزی جامعه ‌محور و توسعه نصیب آموزشی برابر از اهداف طرح" مدرسه محور نمودن سوادآموزی" است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار