معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان خبر داد،

حضور پرشور دانش آموزان در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان اصفهان

اصفهان (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت دانش آموزان اصفهانی حضور پرشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان اصفهان داشتند.

کد مطلب: ۱۳۶۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور پرشور دانش آموزان در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان  استان اصفهان

اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان استان اصفهان در امامزاده سیدان الکریمان ابراهیم بن موسی ابن جعفر و اسماعیل ابن ابراهیم ابن موسی ابن جعفر علیهم‌السلام برگزار شد.
مهدی‌ نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان دراختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان استان اصفهان در گفت وگو با پانا عنوان کرد: در استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز وجود دارند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر در مسابقات قرآن و نماز مرحله آموزشگاهی ثبت نام کردند و در نهایت حدود ۲۰ هزار نفر به مرحله منطقه‌‌ای راه یافتند.»

وی افزود: «از حدود ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز شرکت کننده در مرحله منطقه‌ای، حدود ۲ هزار نفر به مرحله قطب مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند، همچنین کل استان به شش قطب تقسیم شده و مسابقات در قطب ها برگزاری شد.»

نم‌نبات خاطرنشان کرد: «حدود ۳۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان پس از برتری در مرحله قطبی، به مرحله نهایی استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند.»

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: «ما باید به آنچه که اعلام می‌کنیم، عامل باشیم و قدم اول در این کار خواندن قرآن است. ما باید در روز، هفته و ماه و هر زمان مناسب، مشغول خواندن قرآن باشیم، چون گام اول برای استفاده از قرآن، خواندن آن است.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: «قرآن به تعبیر فارسی و ترجمه آن به معنای خواندنی است. طبیعی است که با خواندن قرآن و انس با آن، می‌توانیم به مراحل بعدی وارد شویم. بنابراین توصیه من اول به خودم و بعد به همه دانش‌آموزان، این است که فرصتی را برای خواندن قرآن اختصاص دهند.»

در ادامه دانش آموزان از حس و حال خود در مسابقات اختتامیه قرآن و عترت استان اصفهان گفتند.

دانش اموز خبرنگار: زهرا رستمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار