سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

رتبه‌بندی معلمان بزرگترین تحول در تاریخ آموزش و پرورش ایران بود

عرصه خدمت، امروز است و فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد وجود ندارد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عرصه خدمت، امروز است و فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد وجود ندارد، گفت رتبه‌بندی معلمان، بزرگترین تحول در تاریخ آموزش و پرورش رسمی ایران بود. موضوعی که چندین بار مطرح شده و به نتیجه نرسیده بود اما دولت سیزدهم این کار بزرگ را انجام داد و موفقیت‌های این طرح هم خیلی زیاد است اما چون گفتمان‌سازی رسانه‌ای صورت نمی‌گیرد، کار به صورت برجسته دیده نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان بزرگترین تحول در تاریخ آموزش و پرورش ایران بود

رضامراد صحرایی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، سرداران فرهنگساز و تمدن‌ساز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و شخصیت مدیرکل آموزش و پرورش باید از برجسته ترین‌ها چهره‌های استان باشد و همینطور نیز است.

وی با بیان اینکه اگر دوره‌های کشور را به گذشته، حال و آینده تقسیم کنیم، آموزش و پرورش در آینده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: آموزش و پرورش اساساً برای آینده است و هر تصویری از آینده کشور داشته باشیم، آموزش و پرورش امروز همان تصویر آینده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران کل استان‌ها روزهای سختی را گذراندند اما خوشبختانه این روزها دستاوردهای خوبی داشت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، عرصه خدمت امروز است و فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد وجود ندارد، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان، بزرگترین تحول در تاریخ آموزش و پرورش رسمی ایران بود. موضوعی که چندین بار مطرح شده و به نتیجه نرسیده بود اما دولت سیزدهم این کار بزرگ را انجام داد و موفقیت‌های این طرح هم خیلی زیاد است اما چون گفتمان‌سازی رسانه‌ای صورت نمی‌گیرد، کار به صورت برجسته دیده نمی‌شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، عَرصه عَرضه عُرضه‌ها است، ابراز کرد: در این دوره‌ای که هستیم به چند نکته باید توجه کنیم چرا که برنامه‌های مهمی در پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه جوهره استراتژیک، تمرکز و پیگیری است، خاطرنشان کرد: در دستگاه بزرگ آموزش و پرورش هیچ تکنیکی بهتر از تقسیم کار و تعامل با مدیران دیگر، کار را به خوبی پیش نمی‌برد. طی 4 دهه گذشته هر وقت این کار را کردیم موفق بوده‌ایم اما هر کجا کار را در ستاد نگه داشته‌ایم اینطور نبوده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، امتحانات نهایی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم‌ پیش رو بیان کرد و گفت: به طور جدی در این رابطه باید تدبیر کنیم. هر چند نقایصی در کار داریم اما در فرآیند و اجرا هیچ تردیدی نداریم. مصوبه تغییر در نحوه برگزاری کنکور و درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی و امتحانات نهایی در کنکور، آموزش و پرورش را به جای خود برمی‌گرداند و تاثیر خوبی در این زمینه برای ایجاد انگیزه داشته است.

وی با اشاره با برگزاری جلسات روزانه در خصوص برنامه‌های مهم‌ پیش‌ رو تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه ندهیم کوچکترین خللی در امور آموزش و پرورش ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار