مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم با رویکرد مدرسه‌محوری برگزار می‌شود

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از مدرسه‌محور بودن برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم خبر داد و گفت در تدارک برنامه‌های هفته معلم از ظرفیت‌ها و نظراتی نمایندگان معلمان استان بهره گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۴۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم با رویکرد مدرسه‌محوری برگزار می‌شود

علی اسماعیلی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک پیشاپیش عید بندگی،عید فطر، از همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تشکر کرد و گفت: در تلاش هستیم که در سال جاری از ظرفیت های موجود استانی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بهره کافی را داشته باشیم.

وی در ادامه به لزوم همکاری دستگاه های اجرایی در اجرای مطلوب برنامه های بزرگداشت هفته معلم در استان تاکید کرد و گفت: تلاش ما این است تا سمت و سوی برنامه ها در راستای ارتقای منزلت و جایگاه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

اسماعیلی به 57 برنامه گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: با از هفته معلم و با اولویت حضور بیشتر در مدارس و در قالب برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و ... این برنامه ها اجرا می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تغییرات ایجاد شده در برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش اضطراب دانش آموزان و بهبود عملکرد آنها کنکور به صورت دو مرحله ای شده و سهم سوابق تحصیلی بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه تشریح کرد: در سال تحصیلی 03-1402 تاثیر سوابق تحصیلی سال دوازدهم به میزان 40 درصد، در سال تحصیلی 04-1403 تاثیر سوابق تحصیلی پایه دوازدهم به میزان 50 درصد ،05-1404 تاثیر سوابق تحصیلی پایه های یازدهم و دوازدهم به میزان 60 درصد و نیز 06-1405 پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم به میزان 60 درصد خواهد بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این مسیر، بخش عمده‌ای از اجرای کنکور به آموزش و پرورش محول می شود، از این رو در زمان حاضر تعداد قابل توجهی از متقاضیان برای آزمون های ترمیم معدل شرکت می کنند.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان ادامه داد: انتظار این است دستگاه های مختلف در برگزاری آزمون ها یاریگر آموزش و پرورش باشند تا این آزمون ها از جهت کیفی و تامین فضا و مسائل مربوط به امنیت و سلامت در شرایط مطلوبی برگزار شود.

وی افزود:یکی از مهم ترین رویکرد های آموزش و پرورش در راستای توسعه متوازن رشته ها است که توسعه آموزش فنی و حرفه ای و کارودانش از رویکردهای اصلی است که ایجاد هنرستان های وابسته و در جوار واحدهای صنعتی یکی از سیاست های آموزش و پروش می باشد که ظرفیت آن هم در استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار