معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان:

مرکز نوآوری و کارآفرینی آموزش و پرورش اصفهان پای‌کار نوآوری‌های دانش‌آموزی است

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت دانش‌آموزانی که در استان ایده‌هایی را برای فضای کسب‌وکار، ساخت وسایل مختلف و... دارند، می‌توانند این ایده‌ها را در مرکز نوآوری و کارآفرینی آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرده و مورد بررسی قرار دهند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مرکز نوآوری و کارآفرینی آموزش و پرورش اصفهان پای‌کار نوآوری‌های دانش‌آموزی است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید احمدرضا بنی لوحی، معاون آموزش متوسطه این اداره کل پیرامون مرکز نوآوری و کارآفرینی آموزش و پرورش اصفهان اظهار کرد: در آموزش و پرورش نیاز به وجود مرکزی جهت پرداختن به نوآوری و فرهنگ کارآفرینی احساس می‌شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال گذشته به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی توسط مقام معظم رهبری ادامه داد: باتوجه‌به اینکه دانش‌بنیان به معنای نوآوری است، در آموزش و پرورش استان جهت اجرای شعار سال از مرکز نوآوری و کارآفرینی بهره گرفتیم.

بنی لوحی ابراز کرد: در بسیاری از مدارس استان به‌ویژه در هنرستان‌ها به موضوع نوآوری پرداخته می‌شد. نظیر برگزاری جشنواره خوارزمی و.. اما مرکزی را نیاز داشتیم تا به‌صورت تخصصی به نوآوری دانش‌آموزان بپردازد، بنابراین کد پژوهش‌سرا را برای این مرکز اخذ کردیم که این برای اولین‌بار در کشور بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال اخذ کد پژوهش‌سرا برای مرکز نوآوری و کارآفرینی به این مرکز مدیر و نیرو تعلق گرفت، اذعان کرد: در مرحله اول این مرکز طی جلساتی با رؤسای ادارات و مدیران مدارس این مرکز معرفی شد.

وی با اشاره به نیاز ایجاد فرهنگ کارآفرینی گفت: دانش‌آموزانی که در استان ایده‌هایی را برای فضای کسب‌وکار، ساخت وسایل مختلف و.. می‌توانند این ایده‌ها را در این مرکز مطرح کرده و مورد بررسی قرار دهند.

بنی لوحی تصریح کرد: یکی از اهداف این مرکز پرداختن به ارتباط دانش‌آموزان با مرکز علمی و فن آوری ریاست‌جمهوری یا بنیاد نخبگان نیاز به‌عنوان یک واسطه است و طی مکاتبه‌ای با نواحی و مناطق استان عنوان شده است که برای حمایت از ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان این مرکز آماده ارائه خدمت است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اضافه کرد: طرح‌های ارائه شده در این مرکز بررسی می‌شود و در صورت تأیید، حمایت‌های لازم جهت اجراشدن طرح ارائه شده صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در درازمدت و نظیر یک الی دو سال آینده انتظار است طرح‌های بسیار خوبی ارائه شوند، خاطرنشان کرد: در حال تلاشیم تا تجهیزات موردنیاز این مرکز را فراهم کنیم تا مرکز نوآوری و کارآفرینی از تجهیزات روز استفاده کند.

بنی لوحی گفت: پژوهش‌سراها و مرکز نوآوری و کارآفرینی پس از پایان سال تحصیلی و در تابستان هم فعال است و در تلاشیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از توانمندی معلمان جهت پویایی مرکز استفاده کنیم.

گفتنی است محل مرکز نوآوری و کارآفرینی در محل خیابان شمس‌آبادی جنب دبیرستان ابوذر واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار