تدوین و توزیع کتاب تقویم اجرایی بین مدارس متوسطه استان اصفهان

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مطرح کرد معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت با توجه‌به لزوم توانمندسازی و ارتقای مدیران و به‌ویژه مدیران جدیدالانتصاب و لزوم اطلاع از آخرین آیین‌نامه‌ها و قوانین تدوین کتاب «تقویم اجرایی مدیران متوسطه» در دستور کار قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۷۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تدوین و توزیع کتاب تقویم اجرایی بین مدارس متوسطه استان اصفهان
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید احمدرضا بنی لوحی، معاون آموزش متوسطه این اداره کل در گفت‌وگو با روابط عمومی از تدوین و آماده‌سازی کتاب «تقویم اجرایی مدیران متوسطه» با مشارکت اداره آموزش متوسطه اول و دوم، اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه و اداره فنی و حرفه‌ای و کارودانش خبر داد و اظهار کرد: با توجه‌ به لزوم توانمندسازی و ارتقای مدیران و به‌ویژه مدیران جدیدالانتصاب و لزوم اطلاع از آخرین آیین‌نامه‌ها و قوانین تدوین این کتاب در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ابتدای این کتاب، مروری بر آیین‌نامه اجرایی مدارس خواهد داشت و سپس اهداف آموزشی دوره‌های اول و دوم متوسطه بررسی خواهد شد.

بنی‌لوحی اظهار کرد: بازگویی ساحت‌های تربیتی در سند تحول بنیادین و ارائه برنامه و وظایف مدیر آموزشگاه به‌صورت ماهیانه و در طول سال تحصیلی از دیگر بخش‌های این کتاب است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: برای مثال، در جدول مربوط به مهرماه به ۳۹ وظیفه و مسئولیت مدیر آموزشگاه در حوزه آموزش اشاره شده است و در کنار آن بخشی نیز برای فعالیت‌های ابتکاری مدیر آموزشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای بالابودن کیفیت چاپ و رنگ‌بندی این کتاب، از مدیران خواست تا به آن به‌عنوان کتابی که از طرف سازمان و اداره به مدرسه داده شده نگاه نکنند و تصریح کرد: این یک راهنمای اجرایی است که پیشنهاد می‌کنیم همواره روی میز مدیر باشد تا هر روز و هر هفته وظایف مرتبط با آن ایام را مرور کنند تا موردی از قلم نیفتد.

بنی‌لوحی اضافه کرد: این شرح وظایف صرفاً محدود به حوزه آموزش است و حوزه‌های مالی، پرورشی و... جدا هستند و مدیر آموزشگاه باید به انجام برنامه‌های سایر حوزه‌ها نیز توجه ویژه داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تذکر در خصوص بخشنامه‌هایی که ممکن است به‌ضرورت اطلاعات و آمار را دیرتر از زمان اعلام شده در کتاب تقویم اجرایی درخواست کنند اذعان کرد: در این موارد، ملاک عمل بخشنامه جدید است و باید طبق دستورالعمل ارسالی برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به هزینه‌های زیادی که برای تهیه و تدوین این کتاب صرف شده است، خاطرنشان کرد: این تقویم اجرایی به‌صورت رایگان بین تمام مدارس متوسطه اول، متوسطه دوم نظری و هنرستان‌ها توزیع شده است ولی این نباید باعث کم‌توجهی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار