مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

تمام پروژه‌های طرح شهید سلیمانی تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت تمام پروژه‌های طرح شهید سلیمانی تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تمام پروژه‌های طرح شهید سلیمانی تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی بیان کرد: تمام تلاش این دفتر در سالی که گذشت این بود که فعالیت‌ها و برنامه‌ها را براساس اسناد بالادستی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه این دفتر به اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین، وفادار بوده است، افزود: در این سند یکی از ۶ ساحت تربیتی «تربیت زیستی و بدنی» است لذا با توجه به اهداف کلان و عملیاتی و راهکارهای سند تحول، فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جعفری بیان کرد: همچنین بر اساس دیگر اسناد بالادستی مانند قانون اساسی، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه درس ملی، برنامه ابلاغی وزیر و سند تحول دولت مردمی سعی شده است تا فعالیت‌هایی تعریف شود که منطبق با اسناد تحولی باشد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد: سند تحول بنیادین به موضوع تنوع‌بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کشور اشاره دارد. وقتی که به ویژگی‌های مدرسه در افق چشم‌انداز به عنوان نقطه اتکای دولت و ملت و پیشرفت کشور توجه می‌کنیم، مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله قرار می‌گیرد و فضای آموزشی مدرسه نیز به عنوان یکی از محیط‌های تربیتی نقش موثری را در ارتقای سلامت جسمی و روانی، نشاط و سرزندگی دانش‌آموزان و اولیا ایفا می‌کند.

جعفری اضافه کرد: اجرای کیفی درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز وابسته به شیوه صحیح آموزش و داشتن فضای ورزشی مناسب است همچنین تحقیقات نشان داده است که فضای ورزشی مناسب با تمایل دانش‌آموزان و انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی، ارتباط مستقیمی دارد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی گفت: با توجه به اینکه سرانه فضاهای ورزشی در سال گذشته ۰.۳۴ مترمربع و تعداد فضاهای ورزشی در کشور ۵ هزار و ۳۸۹ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای و برون‌مدرسه‌ای بود، طرح شهید سردار سلیمانی با عنوان طراحی، ایجاد، بهینه‌سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای تعریف شد.

وی ادامه داد: بر این اساس سال گذشته تفاهمنامه‌ای با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها منعقد شد تا این طرح با 2 رویکرد مشارکتی و درون‌مدرسه‌ای اجرا شود. در این راستا باید ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی ایجاد و ۸۲۹ فضای ورزشی نیز تعمیر و بهینه‌سازی شود. از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ فضا، ۲۵۴ سالن ورزشی، ۱۰۹۰ زمین چمن مصنوعی، ۲۷۳ زمین ساحلی و ۴۸۳ کلاس درس تربیت بدنی (سالن ورزشی کوچک) بود.

به گفته جعفری این طرح در 2 مرحله افتتاح شد؛ ۱۰۱۷ پروژه در هفته تربیت بدنی و ۵۵۰ پروژه همزمان با نیمه شعبان و سایر پروژه‌ها نیز تا پایان سال تحصیلی افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار