مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبرداد

تعهد۸۷میلیاردی خیرین برای مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت خیرین مدرسه‌ساز در بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، پرداخت مبلغ ۸۷ میلیاردو۳۰۰میلیون تومان برای احداث۱۳۷کلاس درس و۶فضای جانبی، تعهد کردند که تاکنون۸۰درصدآن محقق شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۱۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تعهد۸۷میلیاردی خیرین برای  مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی

سیدعلیرضاموسوی نژاد، درنشست شورای آموزش و پرورش بیرجند،بااشاره به اختصاص معادل همین مبلغ توسط دولت برای احداث فضاهای آموزشی و پرورشی اظهارکرد:علی رغم تمامی این تلاش ها معضل فضا های آموزشی و پرورشی، همچنان یکی از چالش های آموزش و پرورش در استان به شمار می رود.

وی، بر تولیدی کردن هنرستان ها و توانمند سازی عقیدتی، علمی، مهارتی و فرهنگی دانش آموزان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای رشد تولید و مهار تورم تأکید کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده شاهد رشد ۶۵۰نفری دانش آموزان دوره های متوسطه در مرکز استان باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی رشد جمعیت دانش آموزی، به دلایل مختلف و کمبود فضاهای آموزشی و تربیتی را ۲ عامل مهم، در افزایش مدارس دو نوبته برشمرد و تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده ۱۰ دبستان و ۴ دبیرستان دیگر بیرجند در دوره های اول و دوم ابتدایی و متوسطه دو نوبته شوند.

به گفته موسوی نژاد در حال حاضر ۲۱۵دبستان با ۳۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۳۵۲معلم زن و مرد، در بیرجند فعالیت می کنند که از این تعداد ۸۷ آموزشگاه در روستاها و ۱۶ مدرسه نیز در شهرک های اقماری حاشیه بیرجند قرار دارند.

شایان ذکر است در این مراسم،از اعضای شورای آموزش و پرورش بیرجند به عنوان شورای برتر آموزش و پرورش استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار