افزایش۱۰۰ درصدی همیار مشاور در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش۱۰۰ درصدی تعداد همیار مشاور درخراسان جنوبی گفت ۶۰ در‌صد مدارس متوسطه اول استان تحت پوشش طرح همیار مشاور قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش۱۰۰ درصدی  همیار مشاور در مدارس خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: همیار مشاوره به عنوان یک خدمت حمایتی و ارتقایی، یک تجربه عملی با اعتقاد به توانمندی دانش آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات راهنمایی و مشاوره با تأکید بر توانمندی نیازها، نقاط مثبت افراد با نگاه به آینده است.

وی،کمک به رشدسازگاری فردی و اجتماعی دانش آموزان، تقویت توانمندیهای فردی، اجتماعی وارتباطی آنان، تقویت حس مسئولیت پذیری، ترویج فرهنگ مشارکت پذیری و مشارکت جویی ایشان برای حفظ و ارتقای سلامت روان خود فرد و سایرین، را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مهیا کردن زمینه تصمیم گیری و تصمیم سازی سالم و بهره بردن از هنجارهای گروهی در گروه همسال بمنظورپیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر را دیگر هدف این طرح دانست و بیان کرد: در سال تحصیلی جاری شاهد افزایش۱۰۰ درصدی تعداد همیار مشاور در مدارس استان هستیم.

این مقام مسئول درآموزش وپرورش خراسان جنوبی،ازبرگزاری دوره های آموزشی ویژه همیارمشاوران،برگزاری همایش استانی همیارمشاور،استفاده ازتوان همیاران مشاور در تحقق ماموریتهای نوین نظام راهنمایی و مشاوره،ایجادزمینه توسعه تشکل همیارمشاوردرمدارس وارائه فرصت جهت مشارکت فعال درتشکلهای دانش آموزی،بعنوان اقدامات شاخص آموزش وپرورش،دراجرای این طرح ، یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار