در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تهیه طرحی برای جریمه سازندگانی که «سد معبر ساختمانی» می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت یکی از معضلات شهروندانی که در شهر تردد می‌کنند این است که مصالح در خیابان ریخته شده و تردد مردم را مشکل می‌کند که طرحی برای جریمه این دسته از سازندگان تهیه شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تهیه طرحی برای جریمه سازندگانی که «سد معبر ساختمانی» می‌کنند

مسعود رنجبریان در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت هوشمندسازی نظارت بر ساخت‌وسازهای حریم پایتخت گفت:‌ «موضوع نظارت هوشمند بر حریم مدت‌هاست مطرح است ولی هنوز نیاز به مطالعات کارشناسی بیشتر دارد و همچنین وظیفه ما فقط مقابله با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حریم نیست و مسئولیت صیانت از ساخت‌وسازهای داخل شهر را هم داریم. طرحی را به سازمان فن‌آوری اطلاعات داده‌ایم و اهداف هوشمندسازی در این حوزه را مطرح کرده‌ایم و سازمان فن‌آوری از نظر فنی بر روی آن کار خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «در موضوع حریم، قوانین ناسخ و منسوخ زیادی داریم و هنوز خیلی از موارد در این حوزه مبهم است و نیار دارد که تعیین تکلیف شود. در حوزه حریم اول باید چارچوب‌های قانونی را تعیین تکلیف کنیم. وقتی چارچوب‌های قانونی تعیین تکلیف شود به‌عنوان کسانی که مکلف هستیم و مأموریتمان صیانت از ساخت‌وساز غیرمجاز است به نحو احسن انجام می‌دهیم و حتما موضوع هوشمندسازی را پیگیری می‌کنیم. مساحت حریم بسیار زیاد است و به این راحتی به‌صورت انسانی نمی‌توان کنترل کرد و حتما باید از سیستم‌های هوشمند استفاده شود.»

رنجبریان اضافه کرد:‌ «یکی از معضلاتی که شهروندان را هنگام تردد در شهر آزار می‌دهد این است که مصالح در خیابان ریخته شده و تردد را با مشکل روبه‌رو می‌کند. از لحاظ قانونی پشت پروانه‌شان قید شده که مصالح حتما به داخل ساختمان برود ولی این مشکلات وجود دارد. با هوشمندسازی و تدوین قوانین مربوطه به دنبال این هستیم که بتوانیم دوربین را به سمت جریمه شدن مالکی که مصالح ساختمانی را در خیابان ریخته و باعث آزار و اذیت مردم شده، ببریم.»

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: «در بحث هوشمندسازی نظارت، طرح نصب دوربین بر روی ماشین‌های دو کابین را دنبال خواهیم کرد. وقتی این دوربین‌ها تردد می‌کنند، پرسنل ما از ساختمانی که در حال ساخت است بازدید می‌کنند و دوربین هم می‌تواند شناسه مربوط به ساختمانی که در حال ساخت است را گرفته و اطلاعات را با وضع موجود مطابقت می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار