بر اساس گزارش ۲۰۲۳ نظام رتبه‌بندی موضوعی QS محقق شد؛

ارتقای جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه علوم بیولوژیک و داروسازی

تهران (پانا) -مطابق گزارش 2023 نظام رتبه‌بندی موضوعی QS، جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه علوم بیولوژیک، داروسازی و پزشکی ارتقا یافت.

کد مطلب: ۱۳۶۰۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای جایگاه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه علوم بیولوژیک و داروسازی

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، حیطه علوم زیستی و پزشکی شامل 9 حوزه موضوعی داروسازی، پزشکی، روان‌شناسی، کشاورزی و جنگلداری، آناتومی و فیزیولوژی، علوم بیولوژیکی، دندانپزشکی، پرستاری و علوم دامپزشکی است.

مطابق با این نتایج، دانشگاه در سال 2022 جایگاه 350-301 حیطه داروسازی را کسب کرده بود که این رتبه در سال 2023 به جایگاه 250-201 جهانی ارتقا یافته است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه آناتومی فیزیولوژی که اولین بار به حیطه‌های رتبه‌بندی QS اضافه شده است رتبه 100-51 را به دست آورده است. همچنین در حوزه Life science medicine رتبه 209 را از آن خود کرده که این رتبه در سال قبل 282 بوده است. دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی جدید حوزه پزشکی overall medicine رتبه 350 -301 را کسب کرده است.

همچنین این دانشگاه در حوزه علوم بیولوژیکی نیز جایگاه 450-401 جهانی را به خود اختصاص داد؛ جایگاه قبلی 551 تا 600 بود.

رتبه‌بندی QS به‌عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی، توسط موسسه کاکارلی سیموندز انگلیس انجام می‌شود.

رتبه‌بندی موضوعی این نظام بر اساس پنج شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله، h-index و همکاری‌های بین‌المللی صورت می‌پذیرد و این شاخص‌ها هرکدام با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار