در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

هک تهدیدی که به فرصت تبدیل شد؛ بیدار شدن شهر از خواب آلودگی گذشته

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید دارد در سال جاری شهرداری به دو حوزه هوشمندسازی و توسعه و تقویت حمل‌ونقل عمومی توجهی ویژه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۵۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هک تهدیدی که به فرصت تبدیل شد؛ بیدار شدن شهر از خواب آلودگی گذشته

پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اقداماتی که مدیریت شهری در سال گذشته انجام داده و اولویت‌های پیش رو گفت: «مهمترین موضوع این است که با نگاه تحول‌گری که در سال 1401 در مدیریت شهری وجود داشت بسیاری از قفل‌های شهر باز شد و تحرک و نشاط را در شهر می‌بینیم. اینکه در این سال توانستیم برای بافت فرسوده یک طبقه اضافی و با تجمیع دو طبقه اضافی بگیریم از اتفاقات خیلی خوب است. اینکه جلوی روند کاهشی حمل‌ونقل را گرفتیم و یک روند افزایشی به آن دادیم و امسال را سال جهش در حوزه حمل‌ونقل قرار دادیم از اقدامات بسیار مثبت و خوب این ایام است.»

وی ادامه داد: «احساس می‌شود شهر از خواب آلودگی رها شده و حرکت و تحرک دارد. بحث ساخت مسکن در شهر تهران از نکات مثبت و مهم بود که در سال گذشته دنبال شد و همچنین در روزهای پایانی سال گذشته شاهد افتتاح و تکمیل خط ۶ بودیم. بهره‌برداری از چهار ایستگاه باعث شد این خط از آشفتگی خارج شود زیرا مسافر باید به یک جا می‌آمد و دوباره پیاده می‌شد و نمی‌دانست چطور این مسیر را برود؛ اما الآن این خط کاملا به هم متصل شده و تکمیل خط در دو سر از یک طرف تا ری و از طرف دیگر تا کن در دستور کار است که باید ادامه یابد. این اقدامات نشان می‌دهد که هم شورا و هم شهرداری دنبال این هستند که سازندگی، تحرک و پویایی ایجاد شود و سال آینده مهمترین اولویت در بحث حمل‌ونقل است و 45 درصد از بودجه شهرداری را به آن اختصاص دادیم. با نگاه مثبتی که دولت دارد، می‌توانیم امیدوار باشیم اتفاقات خوبی در سال جاری رقم بخورد.»

سروری با اشاره به عملکرد شهرداری در حوزه هوشمندسازی گفت: «در حوزه هوشمندسازی به نسبت توقعی که از شهرداری داشتیم هنوز شهرداری این توقع را برای ما محقق نکرده است. با توجه به شناختی که از آقای زاکانی دارم و صحبت‌هایی که داشتیم این حوزه به تحرک و پویایی می‌رسد. به نظرم روند آقای زاکانی باید بحث هوشمندسازی باشد و منتظر تحولات در این حوزه هستیم. اقداماتی صورت گرفته اما در حد انتظار ما نبوده و فکر می‌کنم در حد انتظار آقای زاکانی هم نبوده است. مشکلاتی وجود داشته و شاید یکی از این مشکلات هک بود که من این هک را برای شهرداری یک نعمت می‌دانم از این نظر که متوجه شدیم اگر دائما سیستم را به روزرسانی نکنیم و یک رصد دائمی از هجوم هکری دشمن نداشته باشیم این هک ادامه خواهد داشت و دوره‌ای است که اجتناب ناپذیر است و حتما باید از این تهدید فرصت بسازیم و سیستم‌های شهرداری را بسیار مقاوم کنیم تا بالاترین ضریب مقابله با حمله‌های هکری را داشته باشد. با نگاه و حساسیتی که آقای زاکانی به این موضوع دارد فکر می‌کنم سال 1402 سال توجه بسیار زیادی به موضوع هوشمندسازی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار