به همت پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش و پرورش؛

دومین جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» برگزار می‌شود

تهران(پانا) - به همت پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی و وزارت آموزش و پرورش، دومین جشنواره (من فناوری هسته‌ای هستم) ویژه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه، معلمان و دانشجویان زیر ۳۰ سال برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۹۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دومین جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» برگزار می‌شود

محورهای دومین جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» در بخش دانش‌آموزی شامل؛ کاربرد فناوری هسته‌ای در صنعت، کاربرد فناوری هسته‌ای در حفظ محیط زیست (آب، خاک و هوا)، شتاب‌دهنده‌های ذرات و کاربرد آنها برگزار می شود.

نیروگاه‌های هسته‌ای، منبع تولید انرژی پاک و مزیت رقابتی برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور است و دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌توانند به صورت یک نفره و یا در گروه‌های حداکثر 2 نفره آثار خود را در قالب ویدئو کلیپ به دبیرخانه دومین جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم» ارسال کنند.

ویدئوی ارسالی باید حداکثر در ۵ دقیقه ساخته شود و می‌توانند آن را در ساختار ارائه شفاهی، داستان، انیمیشن، اینفوگرافیک نیز ارسال کنند.

در بخش ویژه معلمان؛ محورهای این جشنواره برای معلمان شامل؛ خلاقیت در تدریس مفاهیم هسته‌ای، آموزش نحوه عملکرد یک نیروگاه اتمی و آموزش چرخه سوخت است که معلمان دوره متوسطه باید توصیفات خود از این موضوعات را طی یک ارایه ویدئویی و یا یک درسنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. این توصیفات باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان را به دانش و فناوری هسته‌ای علاقمند کند.

معلمان می‌توانند به صورت یک نفره و یا در گروه‌های حداکثر ۲ نفره آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. درسنامه‌ مصور حداکثر باید ۱۰ صفحه بوده و نیز ویدئوی ارسالی نباید بیشتر از ۵ دقیقه باشد، البته آثار می‌تواند در ساختار ارائه شفاهی، داستان، انیمیشن و اینفوگرافیک نیز به دبیرخانه ارسال شود.

در بخش دانشجویان نیز محورهای؛ کاربرد غیربرقی نیروگاه‌ اتمی، روش‌های نوین مدیریت پسماندهای پرتوزا، روش‌های نوین پاکسازی زمین‌های آلوده به مواد پرتوزا،(طرح پیشنهادی) منابع طبیعی پرتوگیری مردم، نقش فناوری هسته‌ای در مدیریت و کاهش آلودگی پلاستیک در محیط زیست، کاربرد ایزوتوپ‌های پایدار و ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای(ویدئویی) در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان می‌توانند توصیفات خود از موضوعات اعلام شده را در یک طرح پیشنهادی و یا ارایه ویدئویی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

توصیفاتی که در قالب طرح پیشنهادی نوشته می‌شوند، باید به گونه‌ای باشند که جنبه عملیاتی در داخل کشور را داشته و سرمایه‌گذار را برای انجام دادن آن طرح ترغیب کند. طرح پیشنهادی ارسالی حداکثر در ۱۰ صفحه بوده و باید حاوی چکیده، مقدمه، پیشینه موضوع، طرح مسئله و پاسخ به مسئله باشد.

دانشجویان می‌توانند به صورت یک نفره و یا در گروه‌های حداکثر ۲ نفره آثار خود را ارسال کنند. مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان فاقد اهمیت است.

بر اساس اعلام دبیرخانه دومین جشنواره «من فناوری هسته‌ای هستم»؛ از هر فرد تنها یک اثر پذیرفته و داوری می‌شود و در صورت ارسال چند اثر، تنها نخستین اثر ارسال شده به‌منظور داوری در نظر گرفته می‌شود و باقی آثار بررسی نخواهند شد. آثار دریافتی بر اساس درستی مطالب، میزان تاثیرگذاری بر مخاطب، ارتباط با موضوع، خلاقیت و اصالت اثر داوری خواهند شد.

شایان ذکر است؛ علاقمندان می‌توانند آثار خود را در خصوص هر یک از محورهای جشنواره حداکثر تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. نتایج داوری این آثار، ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار