رئیس کمیته امداد نایین خبر داد:

افتتاح ۶ واحد مسکن محرومان و دهمین مرکز نیکوکاری شهرستان نایین در روستای چوپانان

نایین (پانا) - رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان نایین اعلام کرد ۶واحد مسکن محرومین کمیته امداد نایین و دهمین مرکز نیکوکاری این شهرستان در روستای چوپانان با حضور مسئولان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۶ واحد مسکن محرومان و دهمین مرکز نیکوکاری شهرستان نایین در روستای چوپانان

محمد جواد شفیعی در حاشیه این افتتاحیه ها در گفت و گو با پانا اظهار کرد: رفع مشکل مسکن مددجویان تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) به ویژه زنان سرپرست خانوار و ایتام یکی از اولویت‌های این نهاد در بحث مسکن مددجویان بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۳ واحد مسکونی مددجویی در روستای چوپانان افتتاح و تحویل متقاضیان شده است و ۳ واحد دیگر در شهر نایین قرار دارد و امروز به صورت نمادین در این روستا افتتاح شده است، گفت: در احداث این واحدها از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام چخمینی (ره) و همچنین ۳۶۰ میلیون تومان هزینه به صورت بلاعوض مساعدت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نایین در ادامه با بیان این که مردمی کردن فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان نایین به عنوان یک امر ضروری دنبال می شود، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی مراکز نیکوکاری مدیریت مردمی آنهاست و با افتتاح این مرکز نیکوکاری تعداد مراکز نیکوکاری در سطح شهرستان نایین به ۱۰ مرکز نیکوکاری افزایش یافت.

وی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان بازوی کمیته امداد در تسریع کمک به نیازمندان و با هدف رفع فقر و محرومیت مستضعفان، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌دهند.

شفیعی ادامه داد: مراکز نیکوکاری کارکرد محله محور دارند و در شناسایی فقرا و شناخت محله موفق هستند و از ظرفیت‌های مختلف هر محله در جهت خدمت دادن به فقرا همان محل استفاده می‌کنند.

شفیعی مراکز نیکوکاری را حلقه اتصال نیکوکاران با نیازمندان و مددجویان کمیته امداد دانست و افزود: کمیته امداد با هدف واگذاری امورخیریه به عموم مردم و تسریع در رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در درون محله‌ها اقدام به راه اندازی این مراکز کرده است.

وی بیان کرد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری شناسایی نیازمندان و جذب کمک های خیران برای این افراد و همچنین واگذاری و سپردن امورات مربوط به مردم به خود مردم است.

شفیعی گفت: این مراکز توسط هیئت عامل شامل معتمدین و خیران اداره می شود و کمیته امداد نقش صدور مجوز، نظارت و راهبری را بر عهده دارد و از طریق این مراکز خیران بدون واسطه و به صورت مستقیم به نیازمندان شناسایی شده کمک می کنند.

خبرنگار: محمد مهدی اشرف

عکس: حسین فرزانیان محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار