در گفت‌وگو با پانا:

اسماعیل حلالی : قلعه‌نویی باید پاسخگوی انتخاب دستیارانش باشد

دستیاران خارجی جز پول گرفتن چیزی بلد نیستند/ دویدن دیاباته هم مشکل دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید تصورش این بود قلعه‌نویی دستیاران بهتر و با دانش انتخاب کند با این حال او باید پاسخگوی این مسائل و نتایج تیم ملی باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل حلالی : قلعه‌نویی باید پاسخگوی انتخاب دستیارانش باشد

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تساوی ایران و روسیه در اولین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی گفت:«ابتدا باید بابت این انتخاب به قلعه‌نویی تبریک بگویم. او بهترین گزینه برای تیم ملی بود. البته ۲، ۳ نفر دیگر هم مثل علی دایی و یحیی گل محمدی هم می‌توانستند انتخاب شوند که اصلا جزو گزینه‌ها نبودند. با این حال روز بازی با روسیه در مجموع عملکرد تیم مثبت بود. در برخی مناطق به خصوص دفاع تیمی هنوز مشکل داریم و آن سخت‌گیری که باید روی حریف داشته باشیم را نداشتیم. به هرحال اولین بازی بود و باید فرصت بدهیم مربی کارش را بکند. زمان لازم است تا یک مربی تفکراتش را در تیم جا بیندازد.»

وی افزود: «نکته‌ای که در مورد آن بحث دارم این است که تصورم این بود که قلعه‌نویی ابتدای کارش قوی تر حرکت کند و دستیارانش قوی، با دانش و شناخته شده بیاورد. او می‌توانست تیم قوی تر در کادر فنی داشته باشد و کارش را راحت‌تر کند. با این حال او خودش باید جوابگوی این مسائل و نتایج تیم ملی باشد. در رده ملی نباید نگاه رنگی داشته باشیم. او باید آدم های را انتخاب می‌کرد تا خوب و فنی و شناخته شده باشند. بازیکنان هم بدانند با چه کسی طرف هستند. شاید آدم‌های فنی و خوبی باشند اما بازیکنان هم باید آنها را بشناسند. البته معتقدم تیم ملی با دستیاران ایرانی ادامه دهد بهتر از دستیاران خارجی است. دستیاران خارجی فقط بلدند پول بگیرند و هیچ کمکی به فوتبال ما نکردند. حس می‌کنم بچه‌های ایرانی فنی و بهتر از خارجی‌ها هستند.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «قرارداد قلعه‌نویی هم مسئله‌ای است که فدراسیون باید پاسخگو باشد. البته شنیدم که فدراسیون گفته می‌خواهد تمدیدش کند اما بعید می‌دانم. اگر قرار به تمدید بود، چرا از همان ابتدا قرارداد بلند مدت نبستند؟ این کادر واقعا در شرایط سختی قرار دارد و جام ملت‌های فوق‌العاده دشواری در پیش داریم. تیم‌های آسیایی خیلی قدرتمند هستند و باید با برنامه پیش برویم. باید همه حمایت کنیم تا کادر و تیم ملی موفق باشند.»

اسماعیل حلالی با اشاره به نتایج پرسپولیس گفت:«فوتبال بالا و پایین دارد اما معتقدم به لحاظ آماری و نتایجی که گرفتیم، امسال اصلا خوب نبودیم. ما نوسان زیادی داشتیم. یک بازی ۳۰ بودیم و یک بازی ۱۰۰. در حالی که برای قهرمان شدن باید تیم روند مناسبی داشته باشد. یعنی همان ۶۰، ۷۰ باشد اما با ثبات پیش برود. ما ۲ بازی مهم را از دست دادیم. الان کار دست سپاهان افتاده و سخت است. غیرممکن نیست اما واقعا اگر می‌خواهیم قهرمان شویم، باید تمرکز کنیم و فقط این ۷ بازی را ببریم.»

وی خاطرنشان کرد: «هر وقت لیگ تعطیل شد، وقتی برگشتیم متاسفانه تیم به کما رفت و امتیازات زیادی از دست دادیم. نمی‌دانم چرا وقتی تیم از وقفه برمی‌گردد، تمام تمرکزش از دست می‌رود. مگر می شود بدن بازیکن ناآماده باشد؟ پس کادر فنی و مربیان چه‌کاره هستند؟ من می‌دانستم دیاباته مشکل پزشکی دارد و مدام مصدوم می‌شود. او اصلا شکل یک فوتبالیست را ندارد. حتی دویدنش هم مشکل دارد و درست نیست. وقتی می‌چرخد، یک متر دستش بازی می‌شود و تمام چرخش‌هایش خطاست. او یک ربع بدود، دیگر نای راه رفتن ندارد. اصلا خریدهای خوبی نداشتیم. امیدوارم این تعطیلی باعث نشود که بازهم تیم به کما برود. الان ما نباید به نتایج دیگر رقبا نگاه کنیم. فقط باید ببریم و منتظر لغزش سپاهان باشیم. اما شانس سپاهان روی کاغذ بیشتر از همه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار