آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان تا پایان هفته

اصفهان (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده‌باش نیرو‌های امدادی تا پایان هفته به منظور مقابله با پیامد‌های احتمالی بارش‌های بهاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان تا پایان هفته

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی از امروز تا عصر سه‌شنبه سامانه بارشی دارای رطوبت از سمت جنوب وارد استان می‌شود، گفت: برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در فریدون‌شهر، فریدن، خوانسار، نطنز، نایین، چوپانان، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، بویین میاندشت و میمه، رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد موقت و در مناطق مرتفع بارش برف و مه آلودگی پیش‌بینی شده که اثر آن آبگرفتگی خواهد بود.

وی از مسافران خواست تجهیزات لازم را همراه داشته باشند و از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت کوهنوردی پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه افراد قبل از سفر باید از وضع راه‌ها و آب‌و هوا مطلع شوند، اظهار کرد: شماره کوتاه ۱۴۱ برای اطلاع از وضع راه‌ها و شماره ۱۳۴ برای هواشناسی است؛ اصول ایمنی باید در تردد‌ها رعایت و به هشدار‌های پلیس توجه شود، در مسیر‌هایی که احتمال گرد و غبار و توفان وجود دارد، حتما در حاشیه جاده‌ها توقف شود.

به گفته شیشه‌فروش، ۲۰ تیم امدادی ویژه برای سیل و آبگرفتگی احتمالی در نظر گرفته شده، پایگاه‌های امدادرسانی در شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند و ۵۷ مجتمع خدمات رفاهی در مسیر‌های جاده‌ای همراه با ایستگاه‌های امنیت سلامت در آماده باش هستند.

وی با یادآوری اینکه تجارب گذشته نشان داده سیلاب‌های بهاری می‌تواند منجر به سیلاب‌های نقطه‌ای شود، اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول راه‌ها در استان اصفهان است، ۱۰۹ نقطه از نظر شدت بروز تصادفات مشخص شده که ۶۷ نقطه جزو نقاط پرتصادف کشوری است که مشکلات مربوط به ۳۳ نقطه رفع شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در محور‌های اصفهان-شیراز، اصفهان-نایین، نایین-یزد، نطنز-بادرود، کاشان-قم، نجف‌آباد-خور و جندق، اردستان-بادرود، شاهین‌شهر-کاشان و اصفهان-کاشان تیم‌های امنیت سلامت با هدف ارائه خدمات امدادی مستقر شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار