آموزش ابتدایی ستون فقرات کشور است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت آموزش ابتدایی ستون فقرات کشور است و معلمان ابتدایی جز سرآمدترین همکاران استان هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ابتدایی ستون فقرات کشور است

کلام اله صفری،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در نشست با سرگروه‌های درسی، آموزش های مقطع ابتدایی را از اصلی ترین شاخصه های توسعه جوامع خواند و گفت: به مرور زمان شاهد آن هستیم که اهمیت مسئله آموزش و پرورش در کشور عیان می‌شود و در این بین تمام صاحب نظران از جایگاه ویژه آموزش ابتدایی سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه معلمان ابتدایی رهبران اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند ،اظهار کرد: بخش اعظمی از مختصات شخصیتی دانش آموزان در دوران ابتدای شکل می‌گیرد و یک آموزگار می‌تواند در کلاس درس انقلاب فکری وسیعی را در راستای تحقق ساحت های سند تحول شکل دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان شکیبایی و توانایی حل مسئله را دو ویژگی مهم آموزگاران ابتدایی خواند و افزود: در این مقطع دانش آموزان علاوه بر وابستگی علمی، نسبت به معلم خود وابستگی عاطفی هم دارند که لازم است پاسخ مناسبی به این نیاز دانش آموزان داده شود.

صفری ادامه داد: بسیاری از آسیب های اجتماعی رایج در جامعه ریشه در آموزش نادرست دارد و ما موظفیم در مقطع ابتدایی با آموزش مهارت های ارتباطی و اجتماعی قدمی رو به جلو برداریم.

وی تصریح کرد: اعطای تولیت آموزش کودکان در قالب سازمان تعلیم و تربیت کودک یکی از فرصت های استثنایی پیش آمده است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا در این حوزه نیز قابلیت های دستگاه آموزش و پرورش را اثبات کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار