راهیابی 159 دانش‌آموز زنجانی به مرحله دوم المپیادهای علمی

زنجان(پانا)- رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان از اعلام نتایج مرحله اول المپیادهای چهارده گانه علمی کشورخبر داد و گفت 159 دانش‌آموز استان با گذر از مرحله اول المپیاد ، به مرحله دوم راه یابند .

کد مطلب: ۱۳۵۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی 159 دانش‌آموز زنجانی به مرحله دوم المپیادهای علمی

حسین تاران،رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان با اعلام این که ۷۸ درصد دانش آموزان پذیرفته شده از مدارس استعدادهای درخشان استان بودند افزود : دانش آموزان استان در تمامی المپیادهای علمی کشور و چهارده محور ادبی ، ریاضی ، زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، کامپیوتر ، نجوم و اختر فیزیک ، اقتصاد و مدیریت ، تفکر و کارآفرینی ، جغرافیا ، سواد رسانه ای ، سلول های بنیادی پزشکی بازساختی ، علوم زمین و علوم و فناوری نانو توانستند موفق عمل کنند.
تاران با اشاره به این که از ۱۵۹ دانش آموز منتخب ، ۱۲۴ نفر از مدارس استعدادهای درخشان ، این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتند به ۳۵ دانش آموزی که از مدارس غیر سمپاد ، پذیرش مرحله دوم را دریافت کرده اند نیز اشاره کرد و هدف از برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی را ، افزایش شور و نشاط علمی دانش‌آموزان در تمامی المپیادهای علمی دانست .
وی تمرین روش های درست مطالعه و تمرکز صحیح ، برخورد جدی و هوشمندانه با مطالب علمی ، جرأت و جسارت حل مسائل دشوار و پیچیده و انتخاب مسیر مستمر و عالمانه ، را جزء رهیافت‌هایی دانست که در المپیاد‌های علمی ،برای شناسایی ،جذب و تشویق دانش‌آموزان بااستعداد و علاقه‌مند در‌نظر گرفته می‌شود .
تاران افزود :به منظور تشویق همه شرکت کنندگان ، با تدبیر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، امسال در هر مرحله برای هر دانش‌آموز شرکت کننده ، کارنامه ای صادر خواهد شد تا عملکرد هر دانش آموز در رشته های مختلف ،مشخص شود .
گفتنی است با اعلام رسمی منابع آزمون‌های مرحله دوم المپیاد ، این مرحله ، اردیبهشت ماه سال آینده به شکل آزمون هایی با پرسش های چند گزینه ای ، کوتاه پاسخ و تشریحی برگزار خواهد شد .
مرحله اول المپیادهای علمی کشور با مشارکت معاونت آموزش متوسطه ، اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی و اداره استعدادهای درخشان در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ برگزار گردیده بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار