نشست تخصصی معرفی مشاغل و رشته‌های دانشگاهی در گلستان

گلستان (پانا) - همایش تخصصی معرفی مشاغل در راستای آشنایی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی و شغلی آینده، معرفی رشته‌های دانشگاهی، بازار کار و شغل مرتبط برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی معرفی مشاغل و رشته‌های دانشگاهی در گلستان

همایش تخصصی معرفی مشاغل در راستای آشنایی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی و شغلی آینده، معرفی رشته های دانشگاهی، بازار کار و شغل مرتبط در محل دبیرستان سرای اندیشه برگزار شد.

مشاور تخصصی حوزه تحصیلی مرکز مشاوره همراز اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در حاشیه این نشست تخصصی عنوان کرد: کسب مهارت برای شغل مطلوب، نیاز جامعه است؛ چرا که مهارت، علم را در پی خواهد داشت.

حکمتی افزود: ملاک و معیار انتخاب رشته تحصیلی در دو نکته مهم خلاصه می شود، یکی از این ملاک ها داشتن انگیزه و پشتکار در طول زمان، تحصیل در رشته دانشگاهی انتخابی و دیگری بازار کار عالی بعد از فراغت از تحصیل است. اگر فرد به دنبال انتخاب رشته ای باشد که هر دوی این ملاک ها را در خود جای داده باشد، الزاماً باید از شناخت خوبی در رابطه با رشته های تحصیلی برخوردار باشد.

این مشاور در همین راستا به دلیل اهمیت معرفی رشته ها و شغل ها به معرفی رشته های تحصیلی دانشگاهی پرداخت و توضیحاتی را به دانش آموزان حاضر در این نشست داد.

این مشاور تخصصی برگزاری این نشست ها را برای دانش‌آموزانی که در آستانه انتخاب رشته هستند مفید دانست و عنوان کرد: مشاوران تحصیلی می‌توانند با شناسایی استعدادها و هدایت دانش‌آموزان را در مسیری مرتبط با توانمندی‌ها سوق دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار