همایش بررسی تغییرات کنکور در آق قلا

گلستان (پانا) - همایش بررسی تغییرات کنکور سراسری و اهمیت دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی و کنکور با حضور دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سفر شهرستان آق قلا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش بررسی تغییرات کنکور در آق قلا

همایش بررسی تغییرات کنکور سراسری و اهمیت دروس عمومی و تخصصی در امتحانات نهایی و کنکور با حضور دانش آموزان دبیرستان دخترانه سفر شهرستان آق قلا برگزار شد.

حکمتی مشاور تخصصی حوزه تحصیلی مرکز مشاوره اداره کل در این نشست تخصصی اظهار کرد: شرکت در کنکور سراسری 1402 و قبولی در رشته مورد علاقه رویای هر فرد از شرکت در این ماراتن نفسگیر است که موارد مهمی نظیر روش صحیح مطالعه، برنامه‌ ریزی مناسب، شرکت در آزمون های آزمایشی، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره توسط کارشناسان مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مورد توجه قرار دهند.

حکمتی افزود: با توجه به اینکه یکی‌ از مهم ترین و پر اهمیت ترین فاکتورها در برنامه ریزی و مطالعه دروس کنکور، بحث تاثیر ضرایب دروس است، سوالات کنکور سراسری در قالب دو دفترچه عمومی و اختصاصی طراحی می شود و سوالات هر دفترچه از چندین درس با ضرایب مختلف طراحی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های فکری داوطلبان کنکوری، بررسی تاثیر ضرایب هر درس با توجه به رشته انتخابی شان است، عنوان کرد: به طور مثال برای رشته پزشکی کدام درس تاثیر بیشتری دارد یا ضریب کدام درس بیشتر بوده و کدام درس هیچ تاثیری در کنکور و انتخاب رشته داوطلبان ندارد و با توجه به اهمیت تاثیر ضرایب در برنامه ریزی کنکور سراسری، در این نشست تخصصی به اهمیت هر یک از دروس کنکور ۱۴۰۲ در گروه های آزمایشی مختلف (تجربی و ریاضی) مباحثی را ارائه کرد.

این کارشناس تخصصی حوزه تحصیلی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فرصت طلایی نوروز بر اهمیت جمع بندی از تاریخ ۲۳ اسفند تا ۱۳ فروردین اشاره کرد و توضیحاتی در خصوص نحوه جمع بندی دروس پایه و تنظیم زمان در فرصت باقیمانده تا کنکور سراسری جهت مطالعه موثر و کارآمد و کیفی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار