پروین تا ۴۰ سالگی بازی کرد؛ وحید امیری هم می‌تواند

تهران (پانا) - مرتض فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس گفت نمی‌توان به قضاوت پیام حیدری ایراد گرفت اما به نظر می‌رسید زیاد سوت زد و یک مقدار در دادن کارت زرد عجول نشان داد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پروین تا ۴۰ سالگی بازی کرد؛ وحید امیری هم می‌تواند

پرسپولیس ۱۰ نفره، ال کلاسیکوی لیگ برتری را برخلاف جام حذفی به سپاهان اصفهان باخت. مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ معتقد است برخی بازیکنان این تیم هنوز در فکر پیروزی بزرگ جام حذفی بودند و می‌گوید: به نظر من بازی را در نیمه اول خیلی بد جلوی سپاهان شروع کردیم و به نظر می‌رسید اغلب بازیکنان پرسپولیس در باد جام حذفی خوابیده بودند. بچه‌ها جوری بازی را شروع کردند که انگار نه انگار با صدرنشین لیگ بازی دارند. خیلی بی خیال و ریلکس توپ و میدان را در نیمه اول به سپاهان دادیم و در خانه نتوانستیم در حد و اندازه اسم پرسپولیس ظاهر شویم.

وی ادامه می‌دهد: من فکر می‌کنم اگر لئاندرو پریرا اخراج نمی‌شد، یحیی گل محمدی بین دو نیمه او را تعویض می‌کرد از بس که این مهاجم برزیلی ضعیف ظاهر شد. جالب آن که یک کارت زرد او به خاطر اعتراض به تصمیم داور و کوبیدن توپ با دست بود و دومی هم به خاطر بالا آوردن بیش از اندازه پا که عجیب بود. ممکن است یک مدافع یاهافبک دفاعی یا حتی دروازه بان به خاطر خطا روی بازیکن حریف یا زدن مهاجم و جلوگیری از گلزنی حریف دو کارت زرد در یک نیمه بگیرد و اخراج شود اما از یک فروارد بعید است در ۴۵ دقیقه دو کارت زرد بگیرد و تیمش را ۱۰ نفره کند! من اصلا سر درنمی‌آورم که چرا باید مهاجم برزیلی این طوری بازی کند؟ وظیفه او گلزنی و بازی اطراف محوطه جریمه حریف است اما نمایش این مهاجم برزیلی نومید کننده بود.

مرتضی فنونی زاده در خصوص قضاوت پیام حیدری نیز خاطرنشان می‌کند: خیلی نمی‌توان به قضاوت پیام حیدری ایراد گرفت اما به نظر می‌رسید زیاد سوت زد و یک مقدار در دادن کارت زرد عجول نشان داد. او می‌توانست با دادن آوانتاژ این دیدار سنگین را قشنگ تر کند یا اینکه برای دادن کارت زرد شتابزده عمل نمی‌کرد اما به هر حال هر داوری یک جور سوت می‌زند و نظر پیام حیدری هم لابد این بوده که جلوی جنجالی شدن این دیدار را با سوت‌های بیشتر بگیرد یا به قول داوران آن را مدیریت کند. یکی از دلایل قشنگ نشدن این بازی هم شاید به همین موضوع و سوت‌های اضافی برمی‌گشت. در مجموع شاهد بازی جذابی نبودیم.

مدافع اسبق پرسپولیس در دهه ۶۰ اشاره‌ای هم به ماجرای وحید امیری و رحیم یوسفی کرده و می‌گوید: قبل از هرچیز من خطاب به برخی هواداران کم سن و سال پرسپولیس باید یادآوری کنم رحیم یوسفی بارها به خاطر پرسپولیس جنگیده، کتک زده، کتک خورده یا مصدوم شده است. او در دهه ۶۰ همبازی ما بود و کمک کرد بارها جام بالای سر ببریم. یک اظهار نظری حالا داشته و نباید با حمله طرفداران روبرو شود و از همه هواداران خواهش می‌کنم فحاشی به این پیشکسوت زحمتکش پرسپولیس را تمام کنند. رحیم یوسفی هم دلش برای پرسپولیس می‌سوزد و اگر هم حرفی زده در این راستا بوده اما با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شده است.

وی ادامه می‌دهد: به نظر من هم وحید امیری در دیدار با سپاهان بهترین بازیکن پرسپولیس بوده است. علی آقا پروین تا ۴۰ سالگی برای پرسپولیس بازی کرد و این وحید امیری با این آمادگی بدنی و دوندگی می‌تواند تا ۴۰ سالگی هم برای این تیم بازی کند. این موضوع واضح و روشن است اما باز هم دلیلی برای توهین به رحیم یوسفی نمی‌شود. ما باید قدر پیشکسوتان خود را بیشتر بدانیم چون هر بازیکنی به هر حال یک روزی پیشکسوت می‌شود و این شتری است که در خانه همه را می‌زند. پیشکسوت توقع احترام بیشتر دارد و دوستانی که رحیم یوسفی را نمی‌شناسند از فوتبالدوستان قدیمی‌بپرسند که چقدر به پیراهن پرسپولیس تعصب داشت و مثل همین وحید امیری در زمین می‌دوید، تکل می‌زد، می‌جنگید و به قول معروف کم نمی‌گذاشت.

فنونی زاده در خصوص تعویض‌های یحیی گل محمدی در دیدار با سپاهان اصفهان نیز تصریح می‌کند: یحیی گل محمدی با آوردن عیسی آل کثیر تصمیم بسیار شجاعانه‌ای گرفت و حتی می‌توانست پیروز زمین شود اما به نظر من به جای امید عالیشاه شاید اگر میلاد سرلک از زمین خارج می‌شد، شرایط برای تیم پرسپولیس بهتر بود. با این وجود به تصمیم یحیی گل محمدی باید احترام گذاشت چرا که او از وضعیت بازیکنان و تیمش شناخت بیشتری دارد. البته فراموش نباید کرد که ۱۰ نفره شدن تیم به خاطر اشتباه مهاجم برزیلی باعث شد تمامی‌تعویض‌های پرسپولیس به نوعی اجباری شود و واقعا تیم را اذیت کرد. فراموش نباید کرد که پرسپولیس ۱۰ نفره به مراتب بهتر از زمانی که ۱۱ نفره بازی را شروع کرد، بازی کرد و حیف شد چند موقعیت خوب تیم به هدر رفت.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان می‌گوید: دیدار با سپاهان اصفهان به پایان رسید. پرسپولیس باخت اما باید این باخت را فراموش کرده و دوباره روی پای خودش بایستد. این تیم همان طور که در اصفهان و تبریز نشان داد می‌تواند باز هم شانس اول قهرمانی باشد به شرط آن که در ۷ بازی باقی مانده با تمرکز کامل ظاهر شده و تسلیم نشود. پرسپولیس دیگر حق اشتباه ندارد و این موضوع باید در دستور کار بچه‌ها باشد تا انشالله قهرمانی لیگ بیست و دوم هم به پرسپولیس برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار