وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه از خبر مسمومیت دانش‌آموزان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه محیط پیرامون دانش‌آموزان آن‌ها را احاطه کرده است، گفت در خصوص اتفاقات اخیر رسانه‌‌ها اهداف رسانه‌ای خود را روی دانش آموزان پیاده می‌کنند و از جامعه مخاطب بهره خود را می‌گیرند و رسانه‌های بیگانه خبر فروشی خود را انجام می‌دهند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه از خبر مسمومیت دانش‌آموزان

یوسف نوری در مراسم بزرگداشت یکصد و یکمین سالگرد تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش که صبح امروز ۲۱ اسفند برگزار شد، اظهار کرد: در حوادث اخیر که در مهرماه و بهمن ماه اتفاق افتاد؛ دیدیم دانش‌آموزان را صرف نظر از اینکه این امر هدف تربیتی دارد یا ندارد، تحت تاثیر قرار دادند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خبرها را تحت عنوان مسمومیت و سم منتشر کردند، گفت: اگر این امر برای مثال در هیروشیما رخ داده بود می‌گفتند بویی بد با منشا نامعلوم تعدادی از دانش آموزان را راهی بیمارستان کرده است. همواره اولین عبارتی که آورده می‌شود، آخرین حرفی است که باید زده شود.

وی با اشاره به اینکه محیط پیرامون دانش آموزان، آن‌ها را احاطه کرده است، بیان کرد: در خصوص اتفاقات اخیر رسانه‌‌ها اهداف رسانه‌ای خود را روی دانش آموزان پیاده می‌کنند و از جامعه مخاطب بهره خود را می‌گیرند و رسانه‌های بیگانه خبر فروشی خود را انجام می‌دهند. دانش آموزان در محیط و اتمسفری قرار گرفتند که همه این‌ها می‌تواند هم فرصت باشد هم تهدید.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه وقتی دانش آموزان برای مقبله با چنین جوهایی آماده نباشند دچار مشکل می‌شوند، عنوان کرد: تهدید این فضا برای دانش‌آموزان بیشتر می‌شود چون سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان کم است.

نوری با بیا شورای عالی باید ورود کند و این مسائل را ببیند، افزود: یکی از وظایف شورای عالی بررسی تاثیر برنامه درسی است. شورای عالی این نقش را دارد و ما این انتظار ایفای نقش موثر در زمینه از این نهاد داریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون و آیین‌نامه احیای امور تربیتی در مجلس هفتم خاطرنشان کرد: در آن آیین‌نامه چندین دستورالعمل باید مصوب می‌شد اما این امر صورت نگرفت تا جایی که مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند "آنگونه که باید این امر اجرا نشده است."

عضو کابینه دولت مردمی ایرانی قوی با یادآورشدن لزوم تنقیح قوانین در راستای اجرای سند تحول بنیادین، یادآورد شد: میزان تحقق سند تحول بنیادین در برش‌های زمانی و سال به سال باید بررسی شود.

نوری در ادامه به احیای مراکز تربیت معلم پرداخت و گفت: امید است بتوانیم مراکز تربیت معلم را احیا کنیم. امیدواریم شورای عالی آموزش و پرورش نیز با جدیت به این امر توجه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار