شاکری در گفت‌وگو با پانا:

کنترل بازار ارز درخواست همه است؛ ‌باید برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی شود

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تصویب بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اشاره و تاکید کرد کنترل بازار ارز درخواست همه است و باید برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی شود.

کد مطلب: ۱۳۵۵۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کنترل بازار ارز درخواست همه است؛ ‌باید برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی شود

‌هشتم اسفند‌ماه بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. سران قوا و اعضای شورا در این جلسه با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و کاهش نرخ ارز و تامین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی را بررسی و به تصویب رساندند.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با پانا درباره این بسته پیشنهادی و ضرورت مهار قیمت ارز، اظهار کرد: «بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و معاون اول ریاست‌جمهوری، هیات اقتصادی دولت را تشکیل می‌دهند که این‌ها باید با برنامه‌ریزی بازار ارز را ساماندهی کنند. اگر سران قوا نیز کاری می‌کنند، باید با هماهنگی این نهادها باشد. بانک مرکزی درخواست کرد که اختیاراتش برای دسترسی بیشتر به بازار را افزایش دهند که سران قوا نیز این درخواست را پذیرفتند.»

وی افزود: «پیشنهاد شد کمیته مشترکی تشکیل شود که نمایندگان از دولت و مجلس در این کمیته حضور داشته باشند.»

شاکری تاکید کرد: «کنترل بازار ارز درخواست همه است و دولت باید برنامه‌ریزی کند تا بازار ارز ساماندهی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار