عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا:

آموزش دانش‌آموزان هنرستانی منجر به رشد بازار کار می‌شود

تربیت تکنسین متخصص درگرو توجه به هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ایران درزمینهٔ دانش چیزی کم ندارد، عنوان کرد باید با سرمایه‌گذاری در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای، دانش را عملیاتی کرده و در تربیت تکنسین متخصص حرف برای گفتن داشت.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش دانش‌آموزان هنرستانی منجر به رشد بازار کار می‌شود

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به موضوع اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان شعار سال، گفت: «دانش‌بنیان یعنی دانش را عملیاتی کنیم و این موضوع مهمی است که باید مورد توجه نهادهای مختلف جامعه قرار بگیرد. دانش با سرعت در مقالات دانشگاهی جوانان این مرزوبوم می‌چرخد.»

در دانش حرف برای گفتن داریم اما در عمل‌کردن عقب هستیم

وی افزود: «در شرایطی که شرکت‌های دانش‌بنیان رو به افزایش هستند و ایده‌های عملیاتی زیادی دارند نهادهای متولی اجرا در حوزه اقتصاد در یک مسیر عقب‌افتاده‌تری در حرکت هستند.»

شاکری با اشاره به اینکه ما در دنیا در حوزه علم و دانش جزو چند کشور اول دنیا هستیم، گفت: «رتبه دانشگاه‌های ما در دنیا و تعداد مقالات علمی نشان می‌دهد که ما در حوزه دانش حرف برای گفتن داریم و به همین نسبت اگر در حوزه دانش‌بنیان کار کرده باشیم قاعدتاً در تولید و خدمات حرف برای گفتن داریم.»

آموزش دانش‌آموزان هنرستانی منجر به رشد بازار کار می‌شود

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نهادی مانند آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین مراکزی است که در پایه با موضوع آموزش نیروی انسانی در ارتباط است، عنوان کرد که قاعدتاً این نهاد می‌تواند بسیار تأثیرگذار عمل کند.

وی افزود: «افرادی که در مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش می‌بینند بهترین منابع و پتانسیل‌های نیروی انسانی هستند. از این‌جهت هر نوع سرمایه‌گذاری در این مراکز سودده است.»

شاکری اظهار کرد: «همین دانش‌آ‌موزان فردا وارد فضای بازار کار می‌شوند و ازهرجهتی خوب آموزش دیده باشند قطعاً بازار کار رو به رشدی خواهیم داشت.»

شاکری درباره ارتباط میان مدارس و بازار کار، گفت: « ارتباط ضعیف بازار کار و مدارس هنرستانی و فنی و حرفه‌ای به دلیل بهادادن زیاد به مدرک تحصیلی دانشگاهی است و در همین شرایط مدرک مراکز هنرستانی و فنی و حرفه‌ای را بسیار کم و ضعیف می‌بینیم. با این نگاه جامعه قاعدتاً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که دانش‌آموز ما به دانشگاه فکر نکند و بخواهد با تخصص و فنی که می‌داند بلافاصله وارد بازار کار شود.»

وی افزود: «صنایع ما هنگام انتخاب نیرو به جای توجه به مدرک به تخصص فارغ‌التحصیل همین مراکز نگاه کند. این موضوع باعث می‌شود ما به سمت تربیت تکنسین هم برویم و این گروه مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار