در گفت‌وگو با پانا:

مرتضی اسدی: تراکتور مقابل پرسپولیس اشتباه کرد و تنبیه شد

فوتبال ایران ریش سفیدی اداره می شود/ مدیران باید از خمس حمایت کنند/ تراکتور می تواند حتی در آسیا قدرتنمایی کند

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق تراکتور معتقد است این تیم گرچه نمایش خیلی خوبی داشت اما اشتباه و عدم تمرکز در دقایق آخر باعث شد تنبیه شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی اسدی: تراکتور مقابل پرسپولیس اشتباه کرد و تنبیه شد

مرتضی اسدی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست تراکتور مقابل پرسپولیس گفت: «بازی دو نیمه متفاوت داشت. برداشتم این است که قبل از شروع بازی و مصدومیت محمدرضا اخباری باعث شد تا به تراکتور شوک وارد شود. تیم تمرکز نداشت و نیمه اول را از دست داد. این عدم تمرکز باعث شد، ۲ گل عقب بیفتد. وقتی در نیمه دوم تیم وارد بازی شد، خمس ۳ دفاعه کرد و تیم جلو کشید. این تغییر آرایش بازی باعث شد تا فشار خوبی روی حریف بیاوریم و بازی را به تساوی بکشانیم.»

وی افزود: «شما شک نکنید نبود اخباری در این شکست تاثیر داشت. در ۲، ۳ فصل اخیر اخباری یکی از مهره های تاثیرگذار تراکتور بوده است. وقتی او قبل از شروع بازی مصدوم شد، تیم به هم ریخت. البته واقعا تیم ما پیشرفت خوبی داشته و روی روند خیلی خوبی افتادند. همین که خمس تیم را از آن شرایط بیرون آورد و توانست به تیم‌های مدعی نزدیک شود، پیشرفت بسیار بزرگی است. امیدوارم مدیران تراکتور از این مربی و تیم حمایت کنند. این تیم اگر حفظ و تقویت شود، با حضور هوادارانش به یکی از قدرتهای ایران تبدیل می‌شود. حتی می‌تواند در آسیا هم این تیم دوست داشتنی و پرهوادار قدرتنمایی کند.»

کاپیتان اسبق تراکتور تصریح کرد: «بردیف تیم تراکتور را پی‌ریزی خوبی کرد و به تیم نظم داد. با حضور خمس تیم روان‌تر بازی می‌کند. او بالاخره مربی بزرگی است و از یک کشور فوتبال خیز آمده است. پایه فوتبالشان بازیسازی از عقب زمین و پاس‌های زیاد است. باید برای اجرای این شیوه ابزار هم داشته باشد. بازیکنان خارجی خیلی خوبی گرفتیم. این تیم باید تقویت شود و حیف است رها کنند. هواداران تراکتور نیاز به قهرمانی دارند و امیدوارم این مهم به سرانجام برسد. تراکتور از به هم ریختگی در آمده و خمس هم مربی کارنامه‌داری است که تیمش به روز بازی می‌کند.»

مرتضی اسدی گفت: «بازی کردن با پرسپولیس همیشه سخت است. به خصوص اینکه در نزدیک به یک دهه اخیر این تیم یا قهرمان شده یا دوم بوده است. مقابل این تیم اشتباه کنید، تنبیه می‌شوید. کار هر تیمی نیست که بتواند بازی ۲ صفر باخته مقابل پرسپولیس را به تساوی بکشاند. حیف که دقایق آخر بازیکنان ما تمرکز کافی نداشتند و بازی را دادیم. این بازی و روش کار نوید روزهای خوب تراکتور را می‌دهد. باید این تیم مدیریت شود تا پروسه سالهای قبل تکرار نشود. برای تیم فعلی زحمت کشیده شده و حیف است، از بین برود.»

وی با اشاره به حرکت خمس که اجازه نداد، دستیاران و نیمکت نشینان تراکتور به داور معترض شوند، تاکید کرد: «قرن بیست و یک هستیم و حرف زدن از این کارهای طبیعی و پیش پا افتاده نباید باشد. اما این قدر در فوتبال ما جار و جنجال روی نیمکت‌ها زیاد است که این حرکات تازگی دارد. حرکتش کلاس آموزشی بود. در لیگ برتر این قدر نظارت وجود دارد، وقتی این قدر جاروجنجال می‌شود، در لیگ یک و دو و سه وضعیت اصلا باورنکردنی است. این اصلا فوتبال نیست. تا داور اشتباه می‌کند، نیمکت‌نشینان یقه می‌درند. سرمربی باید دقیقا تمرکزش را روی چه چیز بگذارد؟ سرمربی مگر چقدر زمان دارد؟ داوران واقعا خیلی بازها را افتضاح سوت می‌زنند و کار از اشتباه گذشته است. فدراسیون بی در و پیکر است وگرنه این قدر باید قاطعانه و شدید با خاطیان برخورد می‌شد که کسی جرات نمی‌کرد این همه اعتراض کند. اعتراض داریم تا اعتراض. کم مانده است که درگیری و زد و خورد بشود.»

کاپیتان اسبق تراکتور ادامه داد: فوتبال ما از حرفه‌ای‌گری دور است. از پاکی و فرهنگ فوتبالی فاصله داریم. هنوز فرهنگ این را نداریم که باخت را بپذیریم و به تیم حریف احترام بگذاریم. فوتبال ما فقط حاشیه دارد. حتی از حوزه خلیج فارس هم عقبیم. لیگ‌های پایین را رها کردند. همه چیز ما از رئیس فدراسیون تا آن پایین مشکل دارد. داریم ادای حرفه‌ای گری را در می‌آوریم. فوتبال ما دارد به شیوه ریش سفیدی اداره می‌شود. مافیا فوتبال ما را در دستش گرفته است. کدام بازیکن را می‌بینید که در ۴، ۵ فصل اخیر پدیده فوتبال ما بوده است؟ لیگی هر سال حداقل ۱۰ بازیکن که هیچ، یک پدیده رو نکند، واقعا کیفیت فنی دارد؟»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار