داداش‌زاده: یحیی مجبور نبود ۱۰۰ سال به برخی بازیکنان بازی نمی‌داد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس می‌گویدعلیرضا بیرانوند در مهار پنالتی بازیکن نفت مسجدسلیمان همان کاری را کرد که از او انتظار می رود و اگر گل می‌خورد باید از او ایراد گرفت.

کد مطلب: ۱۳۵۱۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
داداش‌زاده: یحیی مجبور نبود ۱۰۰ سال به برخی بازیکنان بازی نمی‌داد

به گزارش خبرورزشی، بهزاد داداش زاده، بازیکنان قدیمی پرسپولیس درباره پیروزی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان اظهاراتی را مطرح کرد.

انتظار برد پرسپولیس را داشتید؟

تیم نفت مسجدسلیمان حریف آنچنانی نبود! از پرسپولیس انتظار می‌رود همیشه همینطور بازی کند.

منظورتان از همینطور چه سیستمی و سبکی است؟

پرسپولیس تیکی تاکا را خیلی خوب از میانه زمین و در یک سوم جلویی تیمش اجرا می کند اما اگر این تیکی تاک ها از خط دفاع شروع شود دیگر هیچ تیمی جلودار پرسپولیس نیست. تیم ها در بالا تا پایین جدول، فقط ۵ درصد با هم تفاوت دارند و همان ۵ درصد بسته به تاکتیک و تیکی تاکای بازیکنان شان است. پرسپولیس به اندازه کافی بازیکن دارد و می‌تواند مثل همین دو دیدار(سپاهان - نفت مسجد سلیمان) فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارد.

وضعیت تیم در این دیدار را چطور ارزیابی کردید؟

یحیی خوب می کند که به تناوب به نفرات نیمکت نشین تیم بازی می‌دهد. دیدیم که حضور مهدی عبدی و بازیکنانی مثل سیامک نعمتی در این یکی دو بازی ثابت کرد نفرات نیمکت‌نشین انگیزه زیادی برای حضور در ترکیب دارند.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

پرسپولیس در نیم فصل دوم دستش برای همه رقبا رو شده و این تغییرات در ترکیب نفرات می تواند روند کلی تیم را برای رقبا ناشناس باقی بگذارد. ضمن اینکه حضور بازیکنان جدید یا کمتر بازی کرده در ترکیب باعث میشود حاشیه ها روی نیمکت هم کمتر شود. اگر پرسپولیس بتواند باهمین رویه پیش برود قطعاً تیمی حریفش نمی‌شود.

درباره نفرات تیم صحبت کنید و از بیرانوند بگویید که پنالتی را مهار کرد؟

بیرانوند دروازه بان الکی نیست. برای همین است که بهترین گلر ایران و نفر اول تیم ملی است. از بیرانوند انتظار داریم این توپ ها را بگیرد. او کار بزرگی نکرد، اگر گل می خورد باید او را مؤاخذه می‌کردیم. حالا هم که پنالتی را گرفته وظیفه اش را انجام داده است. بیرانوند در روزی خوب بود که همه اعضای تیم خوب بودند.

درباره گلزنی ترابی چه صحبتی دارید؟

متاسفانه ترابی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته خیلی زیر فشار رفته بود که البته خودش هم مقصر است که خواسته یا ناخواسته در این شرایط قرار گرفت. عده ای هم به ناحق او را به سمت این حاشیه‌ها بردند. ترابی فوق العاده بازی کرد و حقش بود که یک گل بزند.

درباره صحنه خطای دست ترابی که درون محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان اعلام شد صحبتی دارید؟

متاسفم برای کمیته داوران! من هیچ زمان از داوران انتقاد نمی‌کنم اما حالا دیگر نمی توانم سکوت کنم. در آن صحنه ترابی توپ را با سینه کنترل کرد و می توانست گل بزند. اگر پرسپولیس برنده نمی شد و همان موقعیت موجب تساوی یا باختش می شد چه کسی پاسخگو بود! بعد آقایان می آیند با یک ببخشید همه چیز را جمع می‌کنند یا نمره منفی می دهند و داور را دو جلسه محروم می‌کنند و فکر می کنند. دل ما با این ببخشیدها خنک می شود. آنها نمی دانند که چنین اتفاقاتی چه لطمه بزرگی به یک تیم با ۴۰ میلیون هوادار می زند. پس طرفداران حق دارند علیه داوری انقتاد کنند و از آنها دلخور باشند.

شرایط مهاجم برزیلی پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم هم پریرا و هنانوف اصلا در حد پرسپولیس نیستند. پرسپولیس جای آزمایش و خطا نیست. پرسپولیس بازیکنی می خواهد که بیاید، مستقیم به ترکیب برود و گل بزند یا اگر مدافع است عالی کار کند. قطعاً سیامک نعمتی از هنانوف بهتر است. پرسپولیس اگر بازیکن خارجی می آورد باید یکی مثل لوکادیا باشد که به محض حضور در ترکیب گل بزند. متاسفانه دلالها طوری قرار داد این بازیکنان را می بندند که در آن قید می‌شود باید به میدان بروند. وگرنه خود یحیی هم پریرا را صدسال بازی نمی دهد.

پیش بینی تان از مسابقات آینده پرسپولیس چیست؟

پرسپولیس با این نفرات می‌تواند بدون مشکل قهرمان شود. فقط از افشین پیروانی خواهش می‌کنم به داد این تیم برسد و اجازه ندهد پرسپولیس به حاشیه برود. عده ای از بیرون به دنبال ایجاد حاشیه برای باشگاه هستند تا پرسپولیس از مسیرش خارج شود. ولی یک سرپرست مقتدر مثل پیروانی می‌تواند جلوی این مسائل را بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار