کلاس‌های رایگان کنکور در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت نفت، تمامی دانش‌آموزان کنکوری و به ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم استان بوشهر از کلاس‌های رایگان کنکور بهره خواهند برد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های رایگان کنکور در استان بوشهر برگزار می‌شود

علی موحدی صبح امروز در نشست مجازی با فرهنگیان استان بوشهر در شبکه شاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر معماران شجره طیبه امور تربیتی و ۱۴ شهید امور تربیتی استان اظهار کرد : آموزش و پرورش مصداق عینی و بارز شجره طیبه است و درختی است که ریشه تناور آن در زمین و شاخه‌های آن در آسمان گسترانده شده است و مردم بر زیر این سایه این درخت شکوهمند در حال زندگی هستند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان میوه‌های مفید و ارزشمند این شجره طیبه برای جامعه هستند.

موحدی با بیان اینکه ۳۰ ماه سخت کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: ویروس منحوس کرونا خسارات زیادی به آموزش و پرورش وارد کرد و سبب ابجاد گسست علمی شد.

وی اضافه کرد: امروز جهان به این باور رسیده است هیچ تکنولوژی و هوش مصنوعی نمی‌تواند جای معلم را بگیرد و این درس بزرگی بود که کرونا به بشر داد.

موحدی یادآور شد: معلمان با تلاش و و فعالیت جهادی، سعی کردند گسست های علمی و تربیتی را برطرف نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: در روزهای کرونا، معلمان ما با وجودی که روی تخت بیمارستان بستری بودند، کلاس درس را تعطیل نکردند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های فرهنگیان بیان کرد: در ۱۵ ماه گذشته که به عنوان خدمتگزار مردم استان به عنوان مدیرکل در حال خدمت هستم، سعی کرده‌ام به دنبال ارتقا علمی استان و دفاع از جایگاه معلمان باشم.

موحدی با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر، آموزش و پرورش استان بوشهر کم‌ترین چالش را داشت، گفت: این کار بزرگ با همدلی و هم‌افزایی تمامی فرهنگیان حاصل شد و دانش‌آموزان ما فریب حیله‌های دشمن را نخورند و به تحصیل و تعلیم پرداختند.

وی با بیان اینکه به دنبال فروش یک وجب از املاک آموزش و پرورش نیستیم، عنوان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر در زمینه سند دار کردن املاک، در جایگاه چهارم کشور قرار دارد و اجازه هیچ گونه سواستفاده از اموال را نخواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: پس از ۴۳ سال سند مالکیت حدود ۶۰ هکتار از فضاهای آموزشی و فرهنگی به طور رایگان از بنیاد مستضعفان به آموزش و پرورش واگذار شده است.

موحدی گفت: ساماندهی مراکز رفاهی آموزش و پرورش در مرکز استان نیز یکی از اولویت‌های مهم ما بود که در حال حاضر این مراکز از بدهکاری فراوان به سوددهی تبدیل شده اند.

وی عنوان کرد: درمانگاه فرهنگیان استان پس از برنامه ریزی های منسجم و بهبود خدمات درمانی، در حال حاضر به حالت سو دهی در آمده است و در آینده نیز به دنبال آن هستیم به یک کلینیک تخصصی تبدیل شود تا جامعه فرهنگی استان از خدمات مطلوبی بهره مند شود.

موحدی گفت: در زمینه سند تحول بنیادین تنها استانی هستیم که پیوست عملی تدوین کردیم و برای هفته معلم پیشنهاد اجرای طرح معلم تراز انقلاب اسلامی را به وزارتخانه داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: همایش دختران فاطمی، رهروان زینبی، پسران حاج قاسم و اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز و ۱۸ اجلاسیه نماز را برگزار کرده ایم که گوشه ای از افتخارات ما در بخش پرورشی است.

موحدی از اعزام ۷ هزار دانش آموز دختر و پسر به اردو راهیان نور خبر داد و گفت: این اقدام ارزشمند با با همت سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر عملی شد و ۵ هزار دانش آموز نیز در مراسم اعتکاف شرکت نمودند که این اقدام در ۱۰ سال گذشته کم نظیر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از خرید و یک میلیارد تومان کتب کنکوری خبر داد و گفت: این کتب به طور رایگان در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت تا از این فرصت برای ارتقا جایگاه علمی فرزندان مان استفاده کنیم.

موحدی اضافه کرد: تلاش کردیم سهمیه آمو‌زش و پرورش استان بوشهر در آزمون استخدامی افزایش یابد؛ لذا از تمامی ظرفیت ها برای تکمیل این فرصت پیش آمده باید به کار گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از ۱۱ سال با همت دولت مردمی ایران قوی و تلاش های وزیر آموزش و پرورش، خوشبختانه طرح رتبه بندی معلمان به اجرا در آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار