رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران:

دستمزد کارکنان و هزینه‌های نگهداشت شهر در بودجه شهرداری دستکاری نشده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد تلاش شورا بر این بوده است که حقوق و دستمزد کارکنان و هزینه‌های نگهداشت شهر در بودجه شهرداری هیچ گونه دستکاری مشود.

کد مطلب: ۱۳۵۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دستمزد کارکنان و هزینه‌های نگهداشت شهر در بودجه شهرداری دستکاری نشده است

محمد آخوندی در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه از چهارم بهمن ماه در تدبیری مناسب برنامه زمان بندی شده در اختیار اعضای شورا قرار داده شد، اظهار کرد: کمیسیون های تخصصی و مناطق جلسات متعددی را برگزار کردند که در نهایت در کمیسیون برنامه و بودجه و در لایحه لحاظ شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پس از اعمال نظرات، کمیسیون ها مجدداً نظراتی داشتند تا در ردیف ها به تفاهم برسیم، خاطرنشان کرد: تبصره ها یک به یک در کمیسیون تلفیق بررسی شد و آنچه امروز مطرح می شود حاصل بررسی های جلسه کمیسیون است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در حمل و نقل اضافه شد، گفت: باید سه هزار میلیارد تومان از کل بودجه کم و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز به بودجه حمل و نقل اختصاص می یافت که اقدام بسیار سختی بود و تلاش کردیم اولویت ها لحاظ شود و سعی کردیم در حقوق و دستمزد کارکنان و نگهداشت شهر هیچ گونه دستکاری نشود اما مواردی که قابلیت صرفه جویی داشت، با کاهش بودجه مواجه شد.

آخوندی تأکید کرد: شورا پایش و نظارت مستمری بر عملکرد شهرداری در هزینه کرد خواهد داشت و عملکرد تبصره ۲۰ نیز مورد نظارت جدی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مبلغ تملک دارایی سرمایه ای در لایحه ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد بود که به ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت، یادآور شد: مبلغ واگذاری دارایی های مالی نیز پنج هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بود که به پنج هزار و ۳۴۱ میلیارد افزایش یافت.

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال آینده ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان بود که ما ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان را پیشنهاد دادیم و امروز باید بررسی شود.

آخوندی همچنین تصریح کرد: بودجه پارسال ۵۳ درصد هزینه ای بود و امسال ۴۵ درصد هزینه ای است و ۴۸ درصد تملک دارایی سرمایه ای است و شهرداری باید در سال آینده بیش از هزینه، کار انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار