رشد ۴۶ درصدی پرداخت زکات در سال جاری

تهران (پانا) - مدیر کل کمیته امداد استان تهران از رشد ۴۶ درصدی پرداخت زکات در سال جاری نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۴۶ درصدی پرداخت زکات در سال جاری

ابوالفضل پرپنچی در همایش علمی، فرهنگی و ترویجی زکات استان تهران با بیان اینکه زکات از واجباتی است که باید پرداخت شود، به میزان زکات جمع‌آوری شده در استان تهران اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در این بخش ۹۴ میلیارد تومان نقد و غیرنقد جمع‌آوری شد که این رقم تا پایان بهمن به ۱۵۶ میلیارد تومان رسیده است و شاهد رشد ۴۶ درصدی در این بخش هستیم.

پرپنچی ادامه داد: انتظار داریم در بخش جمع‌آوری زکات، تمام مسئولان به‌ویژه روحانیون کمک کنند و با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، از این فرصت استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: رقم جمع‌آوری شده زکات در استان تهران نسبت به استان‌های کشور بیشتر است اما ظرفیت بیشتری در استان وجود دارد و باید از آن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مبالغ جمع‌آوری شده بلافاصله در اختیار افراد شناسایی شده قرار می‌گیرد، گفت: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در همان منطقه هزینه می‌شود.

پرپنچی تصریح کرد: در بحث زکات باید اقدامات فرهنگی و ترویجی انجام شود و باید از ظرفیت صدا و سیمای هر استان، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: همه شهرستان در باب شورای زکات باید همایش‌های فصلی برگزار کنند.

وی گفت: امور مساجد می‌تواند بازوی خوبی برای ترویج فرهنگ زکات باشد باشد و باید از ظرفیت ۳ هزار مسجد در استان تهران استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار